Welk mobo bij processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mau1988

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Ik heb gisteren een nieuwe processor besteld, namelijk de E8400. Nu weet ik niet of ik deze vraag hier mag stellen, of bij het moederbord gedeelte..alleen is het probleem nu dat mijn processor niet ondersteund wordt door mijn huidige moederbord (MSI P965 ms-7235)
http://www.cpu-upgrade.com/mb-MSI/P965_Neo_(MS-7235).html Wat kan ik hier aan doen, is dit eventueel met een bios update te verhelpen? Ik als leek op computergebied zie alleen dat mobo 4mb is en processor 6mb. Indien niet te verhelpen, welk moederbord raden jullie dan aan voor een budget 50-100 euro? Of word het dan duurder? Alvast bedankt voor jullie reacties :thumb:

Groetjes, Maurice

Adviseren van een nieuw moederbord komt vast wel een diskundige voor langs, want de nieuwe processor gaat inderdaad niet werken op je bestaande bordje!

welke videokaart heb je? een voor een PCIe 16x of 1 voor PCIe 16x 2.0(nieuwe modelen)

Dit is wel handig om te weten voor je nieuwe mobo

Op dit moment heb ik nog een ouwe videokaart, maar ik ben van plan een nvidea 9800GTX+ aan te schaffen. Alleen moet ik dan inderdaad weten of het ook op nieuwe moederbord zal passen :(

Op dit moment heb ik nog een ouwe videokaart, maar ik ben van plan een nvidea 9800GTX+ aan te schaffen. Alleen moet ik dan inderdaad weten of het ook op nieuwe moederbord zal passen :(

sowieso gaat het passen. Zolang er maar een PCIe x16 poort op zit

Ik heb 2 moederborden waar de keuze op kan vallen...namelijk de

Asus P5Q Pro - Intel P45 - LGA775
MSI P45 NEO-F P45/ICH10 LGA775

schelen zich ongeveer 30 euro in prijs. Waarom is de een beter dan de andere (en welke is beter) waar moet ik allemaal op letten bij aanschaf van moederbord? Nogmaals sorry dat dit onder kopje processor staat :o

alvast bedankt

Edit: Kan slotje op, keuze is gevallen op de Asus :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan