welk modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterPPP

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2003
Hoi,
na een lange zoektocht denk ik eindelijk een goede en niet al te dure adslprovider gevonden te hebben, zonnet. voor 35euro onbeperkt downloaden lijkt me wel aardig. Alleen vraag ik me af welk modem ik moet nemen, een usbmodem of zo'n ethernetding. Wat is het verschil (behalve de prijs) en wat zijn de voor en nadelen???

Geplaatst door MisterPPP
Hoi,
na een lange zoektocht denk ik eindelijk een goede en niet al te dure adslprovider gevonden te hebben, zonnet. voor 35euro onbeperkt downloaden lijkt me wel aardig. Alleen vraag ik me af welk modem ik moet nemen, een usbmodem of zo'n ethernetding. Wat is het verschil (behalve de prijs) en wat zijn de voor en nadelen???

USB:
Voordeel: Goedkoper
nadeel: niet (minder) geschikt voor het aansluiten van meerdere pc's.

Ethernet:
Nadeel: duurder
Voordeel: Meer geschikt voor het op een eenvoudige manier delen van de internetverbinding.

Ik weet niet waar je woont en wat er beschikbaar is bij jou, maar deze is ook niet zo duur.

succes;)

meerdere pc's hoeven er niet op aangesloten te worden dus dan kan ik net zo goed een usbmodem nemen?!
Bij demon moet ik voordat ik een minuutje heb geinternet eerst al 215euro neer lappen, dat is nogal een verschil met de 75euro van zon:-). Demon is dan wel een stukkie sneller maar vergeleken met de telefoonlijn van nu is alles razendsnel!

Als je niet hoeft te delen en dat in de nabije toekomst ook niet van plan bent dan zou ik idd voor een USB-modem kiezen.

De aansluitkosten zijn bij zonnet idd wel een stuk lager. Als provider is Demon echter wel een stuk beter en professioneler als Zon. Daarbij krijg je bij demon meer upload, een onbeperkt aantal email adressen en MB's mailbox. Ideaal als je regelmatig grotere bestanden ontvangt en/of als je op vakantie bent en geen mailtje wilt missen doordat je mailbox vol is. Maar Demon is ook € 5,- duurder p/m.

ben je nog student, kijk dan hier ook nog even.

Maargoed, ik ken jouw wensen verder niet dus bij deze:

veel succes met je keuze;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan