welk Moederbord heb ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenotje

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Hallo mensen,

ik ben bezig met het opklokken van een oude PC. Ik heb ontdekt dat ik dit met jumpers moet doen en het in de bios niet gaat. Ik heb geen handleiding van het moederbord. Ik ben dus op zoek naar een handleiding.
probleem 1: ik weet niet welk moederbord ik heb, hoe kom ik hier achter?
probleem 2: waar zou ik de handleiding kunnen downloaden?

Zou iemand mij het antwoord kunnen geven?
Bedankt

Vriendelijke Groet:
Jeroen

als je aida32 download kan je waarschijnlijk er achter komen welk merk e.d. er in zit zomder je comp
open te schroeven.

sisoft sandra kan altijd ook nog als Aida32 niet vind ook te downloaden op download.com en als je het dan nog niet weet staan meestal wel tabeltjes bij de jumpers op het moederbord

Thnx, maar zit met t volgende probleem!

Iedereen bedankt! Met Aida is het gelukt, maar:

Moederbord
CPU Type Intel Pentium MMX, 166 MHz

Moederbordnaam FIC PA-2005/2006/2010/2010+/2102/2110/PAC-2003/VA-501/VA-502

Moederbord Chipset VIA VT82C580 Apollo VPX
Systeemgeheugen 32 MB (EDO)

(Jah een beetje oude PC)

Er staan hier een boel moederbord namen achter elkaar bij moederbordnaam! Ik weet dus niet welke handleiding ik nu moet downloaden op de site van FIC (de fabrikant). Gewoon kiezen is ook nix, toch? Hoe los ik dit nu op?

Alvast bedankt

Groeten
Jeroen

En owjah, de naam en firma staan niet op m'n moederbord.

Zoek bij google naar handleiding en kijk naar layout van die moederborden moet er 1 tussen zitten die exact op jouwe lijkt!,En dan kan je mutiplier op 3 zetten krijg je 200mhz moet makkelijk lukken zonder extra koeling.Als er Sdram op het moederbord zit dan heb je geluk dan kan je ook nog fsb verhogen van 66 naar 75mhz bijv maar dan moet je wel kijken of je moederbord dat aankan en.Als je fsb verhoogt laat mutiplier dan op 2,5 staan. want hogere fsb betekend meer snelheid 2,5*75 is sneller dan 3*66

Laatst bewerkt:
Geplaatst door _CompuFreaky_
Als er Sdram op het moederbord zit dan heb je geluk dan kan je ook nog fsb verhogen van 66 naar 75mhz bijv maar dan moet je wel kijken of je moederbord dat aankan en.
tenzij je 66mHz SDR-ram hebt. Dan haal je de 70mHz vermoedelijk niet eens...

Kijk eerste eens of er wel jumpers op je mobo staan. Straks doe je alle moeite en dan kan het nieteens. In vrijwel alle gevallen staat er bij de jumpers geprint waar ze voor zijn...

Thnx, maare koeling?

Bedankt,
het was de VA-502. Ik kan hem maximaal naar 233mhz klokken (66*3.5). Er werdt gezegt dat de 200mhz (66*3) zonder extra koelig kon maar de 233mhz dan? Ik wil het best uit proberen maar ik wil niet het risico lopen dat m'n processor naar de eeuwige jachtvelden gaat.
Moet ik een betere koeler aanschaffen? Zo ja welke?

Groet,
Jeroen

(Wat een boel jumpertjes)

Het zit zo:

Je haalt met OC'en het meeste resultaat door je FSB te verhogen. Het probleem is dat bij jouw pc vermoedelijk meteen je geheugen begint dwars te liggen en aangezien je PCI-snelheid niet gelocked is kunnen je HD's moeilijk gaan doen. Je kunt het dus proberen maar ik denk niet dat je echt ver komt...

Je kunt ook de Multiplier verhogen. De rest van je PC blijft even snel, alleen de processor niet. P2's zijn niet zo'n geweldige heethoofden en je stabiliteit is denk ik vooral afhankelijk van de stepping van je CPU en niet van de temperatuur. Als is beter koelen natuurlijk altijd beter. Wat voor CPU socket heb je? Slot 2?

Dan blijft natuurlijk de vraag of het overclocken van zo'n oude pc wel zin heeft. Je merkt er dusdanig weinig van dat het 't risico niet waard is, lijkt me...

meelman lees eens goed,
CPU Type Intel Pentium MMX, 166 MHz, Das socket 7 is nauwelijks risico's aan men pentium MMX 233mhz heb ik ook op 300mhz 15 min gehad werkte niet jumpertje terug klaar werkt ie weer. Die pentium 1's krijg je zowat niet kapot...En ik merkte het echt.:p..Je merkt meer aan overklokkken van zon pc dan bijv amd athlon xp.....Want als ie sloom ging merk je het gelijk als ie iets sneller gaat

Laatst bewerkt:
meelman lees eens goed,
CPU Type Intel Pentium MMX, 166 MHz, Das socket 7
ow sorry dat ik niet van alle Pentiums die bij wijze van spreken voor mijn geboorte zijn verschenen uit mijn hoofd weet in welke socket ze thuishoren... :rolleyes:

is nauwelijks risico's aan men pentium MMX 233mhz heb ik ook op 300mhz 15 min gehad werkte niet jumpertje terug klaar werkt ie weer. Die pentium 1's krijg je zowat niet kapot...
gelukkig gaat dat met andere CPU's ook (vrijwel) altijd zo...

Want als ie sloom ging merk je het gelijk als ie iets sneller gaat
Dat is waar, het feit dat zo'n oude pentium traag is ligt meestal aan het geheugen (dat is met het verhogen van de FSB dus wel op te lossen)
Wat voor taken ga je nu op een P1 uitvoeren die 100% van je CPU vergen? Je gaat toch geen MP3 encoden of iets dergelijks op een P1?

Ik heb hier een P1 233 staan. Die klokt welliswaar niet zo ver over, maar het verschil is echt 0,0

mijne download 24/7 op kazaa met speed up op volle snelheid!!! overclocked! :p

En wanneer ben je geboren meelman ? ik 88. Maar ik heb ook wel 3 jaar een Pentium 1 233 gehad ik zit sinds 2 half maand op men amd athlon xp...

En wanneer ben je geboren meelman ? ik 88. Maar ik heb ook wel 3 jaar een Pentium 1 233 gehad ik zit sinds 2 half maand op men amd athlon xp...
87...

Ik heb nog ooit een ATARI en een 286 gehad. Dus de MMX'en heb ik ook wel meegemaakt. Maar die zijn toch wel 'van voor mijn tijd'...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan