Welk moederbord in Sony Vaio PCV-RZ104?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dibro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dibro

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2003
Tja... wat er staat :rolleyes:

Probleem is "probleem bij het laden van het besturingssysteem" en dan stopt het, je krijgt niet eens de kans om in het bios te komen :confused:

Vermoeden is HD of boot-record stuk, maar voor de zekerheid zou ik toch graag eerst het BIOS willen resetten. Nou had ik -lang geleden- een Escom P90, en daar zat een jumpertje op het moederbord waarmee je dat kon doen.

Ik kan bij deze Sony nergens een merk ontdekken op het mobo...

Ik ben bang van niet want de computer komt niet eens door z'n bios heen.
Ik heb overigens ook geen idee wat er als first boot-device in het bios geselecteerd is (en kan dat ook niet controleren want zie boven..)
De beschreven oplossing uit je link gaat er vanuit dat windows het nog doet, en da's niet zo, helaas.
Toch bedankt voor de respons:thumb:

Vlgs. de handleiding zou je op deze manier in de BIOS moeten kunnen komen:
Haal alles van de computer af wat er op aangesloten is (extern scherm, usb-apparaten, netwerkkabel etc.)
Zet pc aan.
Druk op F2 als wanneer het Sony logo verschijnt.

Selecteer het Exit menu
Kies daar Setup Defaults, op de bevestigingsvraag, zorg ervoor dat Yes is geselecteerd en druk Enter.
Druk F10 om de BIOS te verlaten, en sla daar de instellingen ook op.

Komt uit deze handleiding, pagina 76
Misschien al geprobeerd, maar toch maar even gemeld. Een optie m.b.t. bios-batterij, jumper etc. wordt niet genoemd. Ik denk dat je hiervoor de kast open zult moeten maken.

Succes,

Tijs.

@dnties: da's een goeie!
Gisteravond (laat) heb ik de batterij even "gelicht" en m'n vriendin heeft intussen XP erop gezet (ik zit op m'n werk), dat werkte dus...

Maar nu weet ik iig hoe het bios te bereiken is, top!

Nog even over mijn instructie: Je begrijpt dat het stuk over Setup Defaults alleen in speciale momenten nodig is, dus direct relevant is alleen het deel over F2.

Mooi dat het blijkbaar opgelost is nu. Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost", dat je (even verder naar beneden) rechts op deze webpagina vindt in het vakje "Status van de vraag".

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan