Welk moederbord is goed voor mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkSniperTjuH

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Hallo,
ik heb 3 jaar terug een pc gekocht een medion.

Dit zijn de specs:
Intel core i5-2320 3.00 Ghz ( socket 1155)
4 GB intern geheugen ddr3 1333 Mhz
Nvidia 550 ti
450 watt voeding.
Windows 7 Home premium.
2000 GB harde schijf.

toch redelijke hardware voor een mooie prijs van 550 euro.

nu vind ik de laatste tijd dat deze wat langzamer word, wat heel logisch is na die 3 jaar.
dus nu heb ik met een pc winkel overlegt wat ik er nieuw in zou kunnen zetten.
Hij raad me aan om niet direct een nieuwe pc te kopen, een goeie upgrade is genoeg.
Hij zei dat ik een mooie videokaart met je Intern geheugen even upgraden naar 8 GB genoeg is.
( ik speel voornamelijk veel zware grafische games)
Heb toen eens een poosje gezocht en kwam uit op de Club 3d R9 270X ( 2 GB 256 kbit)
en 2 normale geheugen banken voor in de pc ( 8 GB ddr3 1333 Mhz )
heb er toen een nieuwe voeding bij moeten kopen omdat de Videokaart 700 watt nodig heeft.

Toen het thuis kwam geinstalleerd en goed aangesloten. ( pci 3.0 nodig/ heb 2.0)
Start ik mijn pc op... Geen beeld. (videokaart dus)
ik naar de winkel op mijn dorp, geprobeerd en bios ge update. geen effect.
in een andere pc deed deze het wel die ook pci 2.0 had.
hij heeft mijn pc gehouden en zou ernaar kijken.
hij stuurde me een berichtje via FB dat hij aan het overleggen was met de fabrikant.
ja wat moet je daar nouw mee:)

ik zat dus te denken, als dit probleem niet opgelost kan worden? dan moet de videokaart terug ( wat ik niet wil)
De man die me geholpen had zei dat mijn moederbord waarschijnlijk niet goed was.
Nu is mijn vraag... welk moederbord is goed voor mijn pc en kan mijn videokaart op draaien?
kan het alstublief zo goedkoop mogelijk houden? ivm dat ik 15 ben en mijn ouders niet willen dat ik teveel geld uitgeef aan dit soort dingen.

Mvg Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan