Welk moederbord kan ik het beste kopen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Goedenmiddag,
Ik heb een vraagje voor de computer van mijn zoon !
Ik wil dit weekend een nieuwe computer voor hem gaan samenstellen en met hem gaan bouwen.
Nu zijn er tegenwoordig zoveel moederborden dat je het ovezicht niet meer kan houden.
Ik wil graag een Dual Core Processor in het moederbord kwijt en mijn zoon wil zeker de beste en zwaarste spellen kunnen spelen , zeker in de toekomst.
Nu mijn vraag dus, welk moederbord kan ik het beste kopen en als tweede, welke processor kan ik daar dan het beste in plaatsen voor bovenstaande te kunnen uitvoeren !

Ik hoor het erg graag van je,
Alvast bedankt namens mij en mijn zoon

Hallo,

Je bied niks aan en zoekt niks wat je wil kopen van een ander maar zoekt advies.
Derhalve stond je vraag niet in de juiste sectie (marktplaats) en heb ik hem verplaatst naar de juiste sectie namelijk hardware/moederbord.

Graag in de toekomst even opletten waar je je vraag stelt alsjeblieft.
Veel succes met je vraag en de eventuele aankoop van je nieuw hardware :thumb:

Hallo,

Je bied niks aan en zoekt niks wat je wil kopen van een ander maar zoekt advies.
Derhalve stond je vraag niet in de juiste sectie (marktplaats) en heb ik hem verplaatst naar de juiste sectie namelijk hardware/moederbord.

Graag in de toekomst even opletten waar je je vraag stelt alsjeblieft.
Veel succes met je vraag en de eventuele aankoop van je nieuw hardware :thumb:

Mijn exuses Ramond, het is al een hele poos geleden dat ik een vraag heb gesteld en inderdaad had ik hem verkeerd geplaatst, toen jij hem verplaats had dacht ik dat het de eerste keer verkeerd gegaan was en dat ie er niet stond, vandaar dat ik hem opnieuw plaatste.
Sorry voor de overlast maar ik zal er in vervolg goed op letten.

Met vriendelijke groet
Barney

oke dus je wilt een Zware game pc kopen
wat is je butget ?

Ha Blu Ray,
Bedankt voor je reactie,

Tsja, het gaat me er eigenlijk om welk moederbord, welke processor en welk geheugen en PCI E videokaart combinatie ik het beste kan maken om inderdaad een goede spel computer voor nu en de toekomst te krijgen.
Is nu PCI E 2.0 wel belangrijk of zet ik er 1 goede kaart in (dus geen sli of cross over)
Zodra ik dit weet kan ik kijken of het budget dit toe gaat laten.

Oh ja, ik zei dat ik perce een AMD processor wilde, maar dit mag uiteraard als toch een Intel beter is voor spellen ook een Intel Processor zijn.

Laatst bewerkt:
Oke ik zelf zou voor een Intel gaan
intel is nu gewoon wat sneller
De E8400 wordt sterk aangeraden voor games
en dit is geen slecht bordje :http://www.azerty.nl/8-89-33224/p35-neo-f.html

Hallo,

Wil je nou alleen een moederbord of pc geheel. Want ik heb wel wat verstand van pc samenstellen en mensen hier op het forum ook dus als je alleen een moederbord wilt ok. Maar pc geheel dus samenstellen zou het besten zijn als je daarover een topic start ik zal je er wel bij helpen:thumb:

Hallo,

Wil je nou alleen een moederbord of pc geheel. Want ik heb wel wat verstand van pc samenstellen en mensen hier op het forum ook dus als je alleen een moederbord wilt ok. Maar pc geheel dus samenstellen zou het besten zijn als je daarover een topic start ik zal je er wel bij helpen:thumb:

moet je niet aan mij vragen :confused:

Het moet inderdaad een compleet game pctje worden, aangezien ik zelf alles in elkaar zet en daar goed mee overweg kan, was ik enkel op zoek naar het juiste moederbord en processor, en videokaart, de rest maak ik zelf wel compleet.
Ik zit zelf te denken aan zowiezo PCI E 2.0 en dat het moederbord ook in de toekomst ddr3 geheugen aankan.

Ik had zelf dit in gedachten:

Asus S775 DDR2 1333 P5N-D C2D/C2Q PCI-e
Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333MHz 6MB S775
Kingston ValueRAM CL6.0 800Mhz 2GB DDR2
Een 512 PCI E videokaart ( ook weer veels te veel soorten )

Alleen het moederbord ondersteund tot max 800 mhz geheugen, dat is een klein minpuntje
Maar uiteraard hoor ik erg graag jullie keuze !

Zoals de keuze van Bluray, als ik dat nu vergelijk met mijn componenten hierboven, staat dat gelijk of is dat beter, ik hoor graag een juiste samenstelling die uiteraard in de toekomst nog wat jaartjes mee kan wat games betreft >

groeten Barney

Laatst bewerkt:
De E8400 is echt beter de E6850 heeft 4MB L2 Chache
de E8400 heeft 6MB L2 Chache waardoor de E8400 sneller is en bijna even veel kost (en hij is nieuwer)
de E8400 is ook beter te overclocken
verder is de P5N-D wel een goeie keuze
800Mhz is wel genoeg voor RAM!
en Videokaart licht aan je butget maar nu worden de HD4850 en HD4870 veel aangeraden....

Laatst bewerkt:
Hoi Bluray,
Dat is een snelle reactie van jou.
Die processor was een foutje van mij, inderdaad die 2 verschillen met de prijs niks maar de verschillen die je al aangeeft zijn er duidelijk ik ga nu even naar jou gemelde videokaarten kijken en dan maar is ff rekenen wat het totaal plaatje ongeveer wordt,
Ik kom er nog op terug want misschien moet er door de prijs toch hier en daar wat worden aangepast.

Oke , ik hoor graag van je wat je hebt gekozen:D:thumb:

Laatst bewerkt:
Oke , ik hoor graag van u wat u heeft gekozen:D:thumb:

Zeg maar aub Je, hoor !
Ik denk dat ik je hulp en suggestie's later nog meer nodig heb.

fijn een goede kenner en adviseur tot mijn beschikking te hebben, dit blijft een prima site.

groetjes
Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan