welk moederbord met cpu en geheugen kan ik maximum op 145 watt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
kheb nog een ouwe voeding en kast en nog wat dingen liggen en ben tot de vaststelling gekomen dat ik enkel nog een moederbord, processor en ramgeheugen tekort heb. (kheb nogwel deze drie dingen maar moederbord is kapot en cpu en ram zijn wrs ook beetje naar de haaien) de voeding is 145 watt. wat is het snelste moederbord en cpu + ram dat ik hiermee kan draaien?(er komt nog 1 harde schijf(5400 rpm, 14,2 giga), 1 cd-rom en 1 diskette op + een scherm toetsenbord en muis en heel misschien nog een netwerkkaart) ik zou hiervoor willen kijken op ebay, maar eerst moet ik weten wat mijn voeding maximaal aankan

Een 386,486 misschien een pentium 1 maar verder ga je niet meer moeten zoeken vrees ik.

Waarom zou je geen nieuwe voeding open?
Je kan een 350 watt voeding voor 5 euro kopen als je wilt.
en dan een nieuw moederbordje.
Wat wil je e voor 1?
Pentium 3 ,2 mabye 4??
Wat is je budget voor je pc?
wat voor gehuiegn heb je nu als je edo hebt kan je dat weg gooien om ddr of sdram te kopen (hangt van je mobo af)

Pimm..:thumb:

eh, normaal draaide ik amd athlon k-7(of 6, kweetet ff nie) 550 mhz met 64 ram. das tog wel heel wat sneller dan een pentium 1 hoor!! wat zijn dan wel de grote energieslurpers die ik eventueel zou wegdoen(het word een 15 inch scherm!!)

Geplaatst door skelle
eh, normaal draaide ik amd athlon k-7(of 6, kweetet ff nie) 550 mhz met 64 ram. das tog wel heel wat sneller dan een pentium 1 hoor!! wat zijn dan wel de grote energieslurpers die ik eventueel zou wegdoen(het word een 15 inch scherm!!)

De grote energie slurper is natuurlijk je processor. Ik weet nu niet wat een K-6 nodig had, maar 145W is toch miniem. Dus maw. een pIII processor kan je zeker niet gebruiken. Ik werk nu nog steeds met een PIII en daar zit een voeding in van 350W.

tot hoeveel mhz gaat een pentium 1 eig? die zou tog moeten draaien met 145 watt. en anders zou ik tog weer een amd K-6 kunnen zoeken(als ik die nog vindt, want op ebay zie ik hem nergens:(

Je kan een Compaq voeding van 145 Watt rustig vergelijken met een 350 Watts voeding van een onbekend merk, dit komt omdat de compaq voeding een A-klasse voeding is die constant 145 watt kan leveren op alle spanningslijnen en piek zeker tot 350 Watt (misschien wel hoger), dit in tegestelling tot 'no-name' voedingen die kortstondig b.v. 350 watt leveren en daarna niet meer dan 100 Watt per voedingslijn.

Er staat hier ook nog ergens een compaq met een 145 Watt voeding (P4 2 ghz, 768 mb ram, één HDD 80 gb, één HDD 20 gb, een cd-brander een cd-speler, een 64mb videokaart) en dit alles draait feilloos.

kzal ff kijken welke voeding het is

5 minuten later: het betreft een Fortron, ik ken deze niet:confused: iemand wel?

Geplaatst door skelle
kzal ff kijken welke voeding het is

5 minuten later: het betreft een Fortron, ik ken deze niet:confused: iemand wel?

Fortron is niet zo slecht, Ik zou deze voeding in de hogere middenklasse durven zetten. Dus maw. dat deze tamelijk stabiel is bij hogere belasting.

zou het me lukken om een pentium 2 in gang te krijgen?(ultieme doel is om juist dvd's te kunnen draaien met deze voeding, maar dan weet ik weer neit of ik toekom met pentium2... hoewel ik eens ooit een topic had gezien dat iemand een mediacenter had gemaakt met 400 mhz en 256 ram... de videokaart weet ik neit meer: weet iemand wat het minimum is om films te draaien? maakt niet uit welk besturingssysteem, kvermoed dat je voor win98 een lichter systeem nodig hebt voor dvd's dan met xp:))

uhm, ik denk dat je met een PII 400 aan de minimum grens aanzit om DVD via softwarematige decoding te kunnen bekijken (staat mij iets bij van 433/466 mhz) waarschijnlijk zal er dan ook nog een MPEG kaart in het systeem moeten om het hardwarematig af te kunnen spelen.
Qua voeding moet het allemaal kunnen, daar zie ik het probleem niet in, wel in de DVD's bekijken.

het gaat dus niet over gecomprimeerde films hé(divx) want die zullen idd nog zwaarder zijn. en zon MPEG kaartje??? wat bedoel je hiermee? kost dit veel of kan ik een lichte videokaart erin steken(PCI dan) voor dvd's hoeft dit nu ook weer geen geforce 7800 te zijn :p

Om een voorbeeld te nemen PowerDVD 6 heeft als systeemeis een P 4 1,4 ghz, dat ga jij niet redden, oudere versies zullen natuurlijk een lagere eis hebben maar of die voldoende laag zijn.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan