Welk moederbord samen met een INTEL Core 2 Quad Q6600?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Ik ga binnenkort een nieuwe PC bestellen, en heb al deze onderdelen gevonden:

ASUS EN8800GT TOP/HTDP/512M (PCI-E, 512MB DDR3, TV-Out, Dual DVI)
Corsair 4096MB DDR2 XMS6400, Heat spreader EPP (2x2048MB)
INTEL Core 2 Quad Q6600
en dan nog een harde schijf

Maar welk moederbord moet ik nu nemen ism met deze onderdelen?
En welke koeler?
En kan ik eender welke case kiezen (dus kan ik kiezen op uitzicht) of past het ene moederbord niet in de andere case?

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk zou ik ook even kijken naar een goede voeding en naar de intelligente bouw van een kast. Houdt wel rekening met de grootte van je moederbord en de systeemkast; sommige moederborden vereisen een speciale kast (of vice versa). ATX is redelijk standaard.

Mijn keuze zou zijn:
- Moederbord hangt helemaal af van je wensen. Wel of geen:
  • onboard geluidskaart
  • onboard wifi
  • onboard netwerkkaart
  • ...
Belangrijk is dat je de juiste socket hebt (Socket-775) voor je processor.

- Antec koeling (zwaardere: 450 Watt of meer), bijvoorbeeld de NeoPower 500 -EC
(http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=05505)

- Antec kast (zij denken tenminste na over de luchtstroom door de kast om je componenten beter te koelen). Voorbeeld: De Antec Performance One P182 (http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=09182)

Nee, ik heb geen aandelen in Antec ;-) wel goede ervaringen..

Succes met je keuze!

Ah, sorry voor mijn domheid om niet te vermelden welke wensen ik had van mijn moederbord :o

Ik wil een onboard geluidskaart, dat staat vast.
Is er veel verschil tussen een onboard netwerkkaart, en een aparte?
En die WiFi kaart, die zit toch meestal in de netwerkkaart?

Alvast bedankt voor je nuttige reactie :thumb:

Wil je een vast netwerkaansluiting (LAN) of een draadloze (WLAN / Wifi)? Beide kun je op een moederbord aantreffen, hoewel een LAN meer standaard is op een moederbord dan een WLAN. De ontwikkelingen in de WLAN wereld zijn op dit moment ook iets dynamischers in de zin van dat ze continu aan het doorontwikkelen zijn. Bij een vaste netwerkaansluiting is dat een stuk minder.

Persoonlijk zou ik een LAN aansluiting op het moederbord kiezen en een losse WLAN PCI kaart erin steken.

Een aardige instap moederbord is de Asus P5NE-SLI. Wordt overigens ook hier aangeboden in een upgrade kit met jouw gewenste processor en 2 GB intern geheugen. Misschien interessant?

Succes!

Ik heb heel wat research gedaan, en ik zou nu graag bij 1 van deze shops mijn moederbord kopen:

www.descom.be
www.itware.be

Welk moederbord zou ik nu kopen bij 1 van die sites? Ik zou graag een moederbord hebben met een X38 chipset, omdat die blijkbaar goed samenwerkt met mijn processor.
Of kan ik beter een moederbord pakken met een andere chipset (zoals de 680i , P35 , 780i)

Hoeveel geld heb je maximaal voor een moederbord over?

Kijkend op de ITWare site (mijn voorkeur):
- De ASUS STRIKER EXTREME is een heel mooi moederbord maar wel duur (249 euro). De 680i chipset is heel erg snel... Zeer aan te bevel voor spelletjes.

- De ASUS P5N-E SLI is een mooie instapkaart voor 105 euro

Ik zou graag niet meer dan 220 euro besteden aan een moederbord.
Die ASUS STRIKER EXTREME is inderdaad heel goed, maar net iets te duur :confused:

Ik ga de PC vooral gebruiken om te gamen, eigenlijk voor niet meer :p

Dit moederbordje lijkt mij wel iets:

ASUS P5E s775,2xPCIe,ATX,X38,DDR2,GLAN

En nu nog een vraagje, over de harde schijven:

Wat is sneller, een Raptor HD of een RAID combinatie (gelieve ook te melden welke RAID)

En wat is het verschil tussen RAID 0 en RAID 1? Ik heb al wat research gedaan, maar ik versta het nu nog niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan