Welk moederbord voor een i5-3570K

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saelath

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Hallo allemaal,

Ik heb met de hulp van dit forum een erg mooi systeem neergezet.
Nu wil een vriend van mij eigenlijk hetzelfde systeem maar met een nieuwere processor, te weten de i5-3570k
Ikzelf heb de i5-2500k met een Asus Sabertooth P67 B3 revision mobo.

Kan hij hetzelfde mobo gebruiken?
Deze vraag komt naar boven omdat ik bij azerty (waar de mijne vandaan komt) wel het systeem zo kan bestellen, maar bij alternate in de pc-builder niet dit mobo kan selecteren als ik de 3570k selecteer als processor (en andersom ook niet: geen 3570k als sabertooth mobo wordt geselecteerd).

Is er een ander mobo nodig?
De Z77 dan?? welke? (er zijn verschillende)

Ik had gezien dat de 3570k ook een LGA1155 socket had.
Maar klopt dit dan niet?

Wie kan me helpen?

En nee ik vraag niet om andere mobo opties maar die mogen evt wel komen.
Als de vraag hierboven ook maar beantwoord kan worden alsjeblieft.

Groeten,

Erik.

Ps. de andere aanpassing is de videokaart. Daarvoor staat een vraag bij de videokaarten.

Laatst bewerkt:
Hallo Erik,

Je hebt niet persè een Z77 mobo nodig. Een p67 kan ook maar je hebt dan niet de volledige overklok mogelijkheden zoals bij een Z77 bord. Ik heb de 3570k met een p8z77v-deluxe moederbord van asus.

Ik ben er erg tevreden mee en als ik jou was zou ik ook voor een z77 bord gaan. Je kunt eventueel voor een Asus gaan, ze zijn van goede kwaliteit met een mooi kleurenschema en goede connectiviteit.

De AsRock's schijnen ook goed te zijn.

Maar anders maak je nog een thread aan bij "Nieuw systeem bouwen". Daar heb je meer kans dat je een antwoord krijgt op welk specifiek mobo je moet kopen voor het systeem dat je in elkaar gaat zetten.

Groeten, Yannick

Neen,Dat is niet nodig en zelfs niet toegestaan. Deze vraag staat prima hier.
Gaarne dit soort adviezen achterwege laten.

Sorry Frank,

Zo had ik het niet bedoelt, omdat hij ook nog met de videokaart een probleem had en hij een heel systeem gaat bouwen dacht ik dat hij misschien meer kans zou krijgen op passende antwoorden in die groep.
Maar nee, ok. :D

Hoi!

Bedankt voor de reactie.
Nee de vragen gaan specifiek over het mobo en de videokaart.
Het systeem wordt verder precies hetzelfde als de mijne (nou ja de processor verschilt ook dus).
Nu heb ik dit antwoord even overlegd, maar die vriend zal niks gaan doen (of iig niet gaan missen) met overclocken in tegenstelling tot mij.
Is het dan verstandiger om een niet-overclockbare processor te nemen? (de 3570 ipv de 3570k).
Qua prijs scheelt het maar 20 euro dus dat is de moeite niet.
Kan ik dan wel de sabertooth gebruiken?
Of kan ik het best gewoon voor een z77 mobo gaan?
Is dat weer een betere versie van een p67??

Ik vraag bij deze dus wat info ook over het verschil tussen een p en z mobo.
Ik wil voor hem een zo goed mogelijk systeem in elkaar zetten.
Mijn systeem is al fenomenaal, maar met een paar euro meer kan ik die van hem "upgraden" dmv processor, mobo en videokaart.

Dank voor de hulp alvast!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan