Welk moederbord voor Intel Core 2 Quad6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balli Bappi

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Ik wil graag een nieuw moederbord kopen, ik heb een Intel Core 2 Quad Q6600 processor.

Hieronder staan enkele dingen die op het moederbord moeten zitten
- Een Pci-E 16x voor mijn videokaart
- Onboard netwerkkaart
- Onboard geluidskaart
- Onboard Vga
- Geheugenslots van DDR-2

Ik wil ongeveer 100 euro uitgeven aan dit moederbord, heeft iemand een idee wat een goed moederbord zou zijn, of een programma/site waar ik mijn keuze kan samenstellen?

http://www.alternate.nl
Genoeg keuze aan moederborden.

Ik wil graag een nieuw moederbord kopen, ik heb een Intel Core 2 Quad Q6600 processor
Hieronder staan enkele dingen die op het moederbord moeten zitten
- Een Pci-E 16x voor mijn videokaart
- Onboard netwerkkaart
- Onboard geluidskaart
- Onboard Vga
- Geheugenslots van DDR-2

Ik wil ongeveer 100 euro uitgeven aan dit moederbord, heeft iemand een idee wat een goed moederbord zou zijn, of een programma/site waar ik mijn keuze kan samenstellen?

Maar waarom zou je een bord willen met een vga terwijl je zelf al een videokaart hebt.
Hij kan dus eventueel zonder?

Laatst bewerkt:
http://www.alternate.nl
Genoeg keuze aan moederborden.

Maar waarom zou je een bord willen met een vga terwijl je zelf al een videokaart hebt.
Hij kan dus eventueel zonder?

Omdat ik een vermoeden heb dat er met het moederbord wat ik nu heb problemen zijn met het Pci-E slot, want als ik mijn monitor aansluit op de videokaart heb ik geen beeld en als ik het aansluit op mijn onboard Vga dan heb ik wel beeld en kan ik mijn computer gewoon gebruiken en daarom wil ik er ook graag een onboard Vga aansluiting op hebben.

Dt er geen C2Q tussen staat is niet helemaal correct.
Ik heb zelf ook een Q6600 op een "ouder moederbord" geprikt dus dat kan makkelijk.
Je budget is ongeveer 100 euro voor alleen een mobo?
Even zoeken welke bordjes socket 775 gebruiken.
En dan filteren op de wensen die je hebt.

----edit----

Klikkerdeklik
Voldoet aan al jouw wensen.
Nog geen 5 minuten gezocht.

Laatst bewerkt:
Dt er geen C2Q tussen staat is niet helemaal correct.
Ik heb zelf ook een Q6600 op een "ouder moederbord" geprikt dus dat kan makkelijk.
Je budget is ongeveer 100 euro voor alleen een mobo?
Even zoeken welke bordjes socket 775 gebruiken.
En dan filteren op de wensen die je hebt.

----edit----

Klikkerdeklik
Voldoet aan al jouw wensen.
Nog geen 5 minuten gezocht.

Ok bedankt, maar ik zie nog steeds nergens tussen processors de Core 2 Quad staan of moet ik naar een andere benaming kijken?

Ok bedankt, maar ik zie nog steeds nergens tussen processors de Core 2 Quad staan of moet ik naar een andere benaming kijken?

Hij staat er inderdaad niet tussen, daar heb je gelijk in.
Maarrr.. De Q6600 heeft een 65nm Kentsfield core en deze wordt gewoon ondersteund door dit moederbord, hij staat alleen bij de Core 2 Extreme.
Ook de FSB (Q6600: 1066 MHz) wordt ondersteund door het mobo, gezien het feit dat dit Asus bordje tot 1333 MHz aankan.

http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775 Je kunt ook anders deze nog nemen, maar het Asus bordje hierboven is wat nieuwer. Als je je processor gaat upgraden naar een hogere variant core 2 quad op socket775 zou je met het bordje dat ik net link ook gelijk je moederbord moeten vervangen omdat de Q6600 de enige is met een FSB van 1066 MHz, het max van dit bordje.

Laatst bewerkt:
Hij staat er inderdaad niet tussen, daar heb je gelijk in.
Maarrr.. De Q6600 heeft een 65nm Kentsfield core en deze wordt gewoon ondersteund door dit moederbord, hij staat alleen bij de Core 2 Extreme.
Ook de FSB (Q6600: 1066 MHz) wordt ondersteund door het mobo, gezien het feit dat dit Asus bordje tot 1333 MHz aankan.

http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775 Je kunt ook anders deze nog nemen, maar het Asus bordje hierboven is wat nieuwer. Als je je processor gaat upgraden naar een hogere variant core 2 quad op socket775 zou je met het bordje dat ik net link ook gelijk je moederbord moeten vervangen omdat de Q6600 de enige is met een FSB van 1066 MHz, het max van dit bordje.

Ok bedankt voor de info:thumb:

Hmm lachen ik kreeg vandaag pas een mailtje dat je had gereageerd.
Heb je al nieuws? :p

Hmm lachen ik kreeg vandaag pas een mailtje dat je had gereageerd.
Heb je al nieuws? :p

Ik heb mijn videokaart weer opgestuurd want die bleek stuk te zijn dus heb gewoon weer een nieuwe gekregen en heb het Asus P5E-VM SE moederbordje erbij gekocht en in elkaar gezet en hij draait nu weer probleemloos:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan