welk moederbord??

Status
Niet open voor verdere reacties.

siddharta23

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2001
hallo,

mijn vriend heeft een packard bell computer, er staat win 98 op, geen geluid,deze zou onboard moeten gaan! ik heb ook geen drivers van moederbord, hoe kan ik nu te weten komen welk moederbord dat er in steekt??

dank u

sorry , ja ook hebben we geen goede beeld, kunnen alleen 16-bit kiezen. denk dat dit ook te maken heeft met de drivers van moederbord??

Schroef de pc eff open en zoek op het moederbord naar het merk en/of nummer en zoek daarna met google meestal vindt je het dan wel

ik zie er alleen ms6168 op staan! kan ik hier iets mee doen? hoe moet ik verder?? kan iemand mij helpen aub??!!

Geplaatst door siddharta23
ik zie er alleen ms6168 op staan! kan ik hier iets mee doen? hoe moet ik verder?? kan iemand mij helpen aub??!!

geduld is een schone zaak...

ik heb het gedownload meelman, maar krijg het niet op 1 diskette, heb jij een oplossing???

en zegt dit je iets : intel pci set fw 82371 eb of amibios of ms 6168???

bij hem downloaden?? of gaat dat niet? Waar staat dat ms6168 precies? Op zo'n zwarte chip of geprint op de printplaat zelf?

weet je zeker dat het ms6168 is en niet 6198 of 6178?

ms6178 en 6198 zijn P3 moederborden van MSI, dus het zou kunnen (qua processor) al geloof ik niet dat Packard bell ooit MSI bordjes heeft gebruikt.

ok meelman heb het gerund, maar wat moet ik nu posten??? er staat er zoveel dinges !!!!????

dank u

Geplaatst door meelman
ms6178 en 6198 zijn P3 moederborden van MSI, dus het zou kunnen (qua processor) al geloof ik niet dat Packard bell ooit MSI bordjes heeft gebruikt.

Ik heb er hier een stuk of 6 liggen uit PB's, allemaal MSI (verschillende types)
Op een ms6168 heeft een 3dFx Voodoo3-2000 videokaart on-board en een Creative ES1373 geluidskaart onboard
Op de volgende links vindt je de win98 drivers:
VGA: http://www.voodoofiles.com/getit.asp?id=3201&g=1&d=22&s=920390696
Sound: http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe/es1373_9x.exe

Geplaatst door siddharta23
ok meelman heb het gerund, maar wat moet ik nu posten??? er staat er zoveel dinges !!!!????

druk rechts in de hoek op dat grijze knopje. Dan "Verder" ---> "Alleen systeemoverzicht" ---> "Zuiver tekst" en dan bij "Overzicht" Moederbord kijken. Kopieren en hier plakken.

Of, gewoon overtypen wat er staat bij 'Moederbord"---> "Moederbord"

@ maestro12, ah weer wat geleerd. Ik krijg hier toch ook vaak PB's over de vloer, maar nooit met MSI bordjes. 'K zal nog es kijken...

de MS6168 is op de webiste van MSI trouwens niet te vinden. (of kijk ik er overheen??)

Laatst bewerkt:
jah, foutje. Wel de zoekfunctie bij PB gebruikt, maar niet bij MSI.

Bij "products" overigens niet te vinden :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan