welk moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alliems

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
okey ik ben hier helemaal niet handig in ,dus ik wil wat tips bij het kiezen van een moederbord mijn com. is iets van 5 jaar oud en begin nu door te krijgen dat me com een beetje langzaam gaat dus ik dacht er aan om ee nieuwe com. t kopen maar dat is wat duur dus hoorde ik dat een nieuw moederbord handiger is want ik heb een videokaart en een geluidskaart en geheugen bij deze pc gekocht dus dat wil ik houden , en op mijn nieuwe moederbord plaatsen.... wie kan me helpen en uitleggen wat shocket ofzo is..

groetjes allard

Welkom op Helpmij.:)

Als je een nieuw moederbord koopt, moet je in de meeste gevallen ook nieuw geheugen en processor kopen.

Socket is een aansluiting op het moederbord voor de processor, deze zijn er in meerdere types.

Als je op de volgende link Socket als zoekopdracht invult, dan krijg je de verschillende uitvoeringen te zien:
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3

Hoi.

Socket is waar je cpu op geplaatst is en om te bekijken welke je hebt is het misschien handig om everest even te downloaden kan zo zien welke cpu je hebt.
Dan kan je kijken of z'n moederbord nog in de handel is.

Modag

oke als ik dat wil kopen hoe duur word dat ongeveer ? enne ik had een geheugenkaart van half jaar

oke als ik dat wil kopen hoe duur word dat ongeveer ? enne ik had een geheugenkaart van half jaar

Het is mij niet duidelijk of je nu je oude wil vervangen of alles wil vervangen.
Het laatste is maar net hoe snel je de pc wil hebben let wel dan zal je ook waarschijnlijk een andere videokaaart moeten kopen.

Modag

Laatst bewerkt:
kijk ik wil mijn moederboard en processor .... wat zou ik er bij moeten kopen als het meer dan 200 euro word dan blijf gewoon bij deze oude com oke ik heb een
CPU Type AMD Athlon, 1200 MHz (9 x 133)
Moederbordnaam MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition

Laatst bewerkt:
AMD Athlon 1200 is nog een socket A bord. De geheugens die je nu hebt zijn volgens mij SDRAM. Een nieuw bord waarop je zowel de processor en het geheugen kunt gebruiken zijn al lang niet meer in de handel. Dus ben ik bang dat je voor €200,= niet veel begint.
Zelfs de videokaart zul je met een geheel nieuw bord al niet meer kunnen gebruiken.

AMD Athlon 1200 is nog een socket A bord. De geheugens die je nu hebt zijn volgens mij SDRAM. Een nieuw bord waarop je zowel de processor en het geheugen kunt gebruiken zijn al lang niet meer in de handel. Dus ben ik bang dat je voor €200,= niet veel begint.
Zelfs de videokaart zul je met een geheel nieuw bord al niet meer kunnen gebruiken.

**** dat is heel erg vervelend maar oke vergeet de prijs wat soort moederbord zou ik kunnen kopen waarop ik dvd's af kan spelen kan gamen ...en internetten natuurlijk ....wat voor kunnen juillie aanraden?

Laatst bewerkt:
Als je wilt gaan gamen, dan heb je een nieuw moederbord, bijpassende processor, videokaart en meer (nieuw) geheugen nodig.

**** dat is heel erg vervelend maar oke vergeet de prijs wat soort moederbord zou ik kunnen kopen waarop ik dvd's af kan spelen kan gamen ...en internetten natuurlijk ....wat voor kunnen juillie aanraden?

Zal hieronder zetten wat ik onlangs heb gekocht, had ook een vrij oude PC die aan vernieuwing toe was.

Moederbord: Asus M2N4-SLI
Processor: AMD Athlon 64 3800+ (AM2)
Videokaart: Sapphire X1900 XT
Geheugen: 2x 1GB DDR2 (PC5300) Dane Elec

Let er ook op dat als je een nieuwe videokaart neemt, je voeding wel krachtig genoeg moet zijn! Voor die X1900 die ik heb genomen raad ik op zijn minst een goede 450W voeding aan.

Het bovenste zou op een €755-tal uitkomen (althans in die winkel)

Maar natuurlijk hoeft het niet zo duur... Je moet zelf een beetje zien wat je denkt nodig te hebben... Zwaarste game die ik nu speel is "TES IV: Oblivion", weet niet welke games jij zoal speelt?

Je moet een beetje zien wat je denkt te kunnen verlagen tot je een betaalbare prijs hebt voor jou. Hieronder een voorbeeld van een iets goedkopere optie:

Stel je stapt over naar een moederbord met socket 939, eerder dan AM2, dan kun je een ASUS A8N-SLI SE nemen voor al €20 minder.

Met een socket 939 moederbord, neem je dan ook een socket 939 processor. Zoals de AMD Athlon 64 3800+ (s939) (geen verschil in prijs tegenover zijn AM2 versie)

Verander de grafische kaart naar een Asus EN7900GT spaar je nog eens €60 uit

En tenslotte verander je nog je geheugen, naar 1GB DDR (PC3200) Dane Elec, dan spaar je nog eens €75 uit.

Dit zou op een €600-tal uitkomen, met diezelfde 450W voeding er bijgerekend.

Nog één laatste opmerking die mss toch ook wel invloed kan hebben op een eventuele aankoop. AM2 vs s939:

- Er zijn er die zeggen dat AM2 nog nieuw is en er dus nog hier en daar fouten in kunnen zitten.

- Maar, AMD heeft bekend gemaakt dat ze de produktie van s939 processors gaan stopzetten. Daar blijven ze alleen nog bepaalde X2's voor maken, maar dat zal ook wel niet al te lang meer duren, denk ik. Met AM2 zijn de vooruitzichten beter, en is de kans dat je later nog kunt upgraden groter.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan