welk nieuw moederbord??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Astrid2002

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2002
Ik heb de volgende pc:
computerfabrikant Fujitsu SIEMENS
Computermodel M7VKA
computertype X86-based PC

Heb besloten hier een nieuw moederbord in te zetten (processor is stuk, niet meer leverbaar en kinderen hadden toch commentaar op snelheid)

Kan iemand zo zeggen watvoor moederbord ik hierin kan kopen dat alles weer 'past' en wat ik moet veranderen in de BIOS en alles waar ik verder aan moet denken!

Alvast bedankt

Een ander moederbord lukt alleen als de behuizing het (mini/micro) ATX formaat (een standaard) ondersteunt. Is het een behuizing die op maat is gemaakt dan zal het niet lukken. dit zul je de eerst moeten controleren.

Zelf ben ik voorstander van Intel processors, AMD maakt echter uitstekende processors, dit is dus een kwestie van smaak/ervaring. Beide merken gebruiken een andere 'socket' (waar de processor in moet) en ook deze keus moet je dan eerst doen.

Merken als Asus, MSI, ABIT en Gigabyte maken goede moederbordjes en hebben een goede support. Er zijn veel 'baggermerken' die ik je van harte afraad. Asus heeft een goedkoop zusje, ASrock. Hier heb ik zelf ook goede ervaring mee, betaalbaar en stabiel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan