Welk onderdeel veroorzaakt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glexaeon

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Hallo,

Ik heb al een tijdje last van problemen met mijn pc. Als ik bijvoorbeeld een browser open dan duurt het altijd eventjes voordat ik kan typen, maar wat ik dan getypt hebt komt er dan ineens te staan als die wat verder is met laden.
Ook komt dit wel eens voor bij bijvoorbeeld het laden van webpagina's of het opstarten van een programma.

Welk onderdeel is de bottleneck in het laden van bijvoorbeeld de browser? Internet lijkt mij niet, als je disconnected bent kan je de browser namelijk ook nog opstarten. Ik denk zelf aan de cpu, echter als ik in taakbeheer kijk loopt deze op dat moment rond de 50%.

Specs:
gpu: ASUS HD 7950 DirectCU II
Ram: 16gb
Cpu: amd 8350 fx black edition
2x ssd in raid

Dat de tempratuur misschien te hoog word lijkt me sterk, heb er namelijk een grote air cooler op zitten.

Gr Tim

Ps: mijn internet "snelheid" is 120mb/s dus dat kan ik volgensmij dubbel uitsluiten (zie commentaar over internet boven)

Laatst bewerkt:
ik denk dat je een hijacker kan hebben. Scan eens met HitmanPro en MBAM. Die zullen misschien iets vinden, daarbij kan je wat anders vinden :)

Ik denk niet dat het mallware is, ik zal even scannen maar ik ben niet iemand die van alles en nogwat download.

Overigens had ik nu bij het refreshen van de pagina weer dat zegmaar het laad icoontje van chrome "hapert" en dus niet netjes ronddraait maar echt in schokken. IK heb verder zo goed als niets openstaan dus ik weet niet wat er voor zorgt dat dit niet soepel kan lopen.

Zal het even scannen...

Met hitman pro kom ik uit op een lijst met tracking cookies en enkele "trojans" etc

Dan moet ik er wel bij vermelden (ookal staat dit forum volgensmij geen advies toe wat betreft niet-legale zaken) dat ik een cracked avg op mijn computer heb staan en dat mijn windows ook niet legaal is, ookal heb ik wel een licencie maar niet een voor windows 8 pro (waar bitlocker bij in zit)

Ik vraag me dus af hoeveel hiervan echt een trojan/mallware of net hoe het heet echt is.

Ik zal hier een screenshot plaatsen misschien dat u er meer over kunt zeggen

http://puu.sh/gkR1o.png
http://puu.sh/gkR3S.png
http://puu.sh/gkR5j.png

Ik zie dat er ook wat van die chrome extensies nog rondzwerven, de rest kan ik niet meer over zeggen dan ik net gedaan heb.

Gr

Die Mystartsearch is allemaal rommel, net als de ASKbar..
Door cracks van software te gebruiken, laat je ook andere software toe op je pc .. (eigen nare ervaring)
Hitman Pro... ook met een "crack" ??

Waarschijnlijk toch wat vergeten uit te vinken met installeren van (free) software.

Gewoon afgaan op wat MBAM aangeeft/adviseert, echt een vertrouwd programma, maar als je dat niet vertrouwt kun je niets meer vertrouwen, óók niet de betaalde programma's die zg méér kunnen dan hun gratis concurrenten ..

Veel succes!!

Ben er nog ook overheen gegaan met dat 2e programma, beide kwamen met een lijst naar voren met nog enkele bestanden toen die chrome extensie een hype was (dat automatisch installeren en in-nestelen van spam applicaties) die heb ik er nu uitgegooid.
Nee hitman pro heb ik niet gecrackt, ik heb alleen mijn virusscanner en windows 8 pro ipv normale windows (ben overigens van mening dat bitlocker ook op de standaard windows moet staan maargoed)

Zal de pc eventjes opnieuw opstarten en kijken of het nog gebeurt.
Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan