welk opensource platform?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwaalfdeMan

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
De sociale netwerksite G+ van Google en So.cl van Microsoft maken gebruik van een open source systeem (heb ik gelezen).
Ik vroeg mij af of iemand weet welk platform(en) door deze bedrijven wordt gebruikt.

Linux, zelfs Microsoft draait Linux :thumb: Welke distro weet ik niet, waarschijnlijk zelf gebouwd, maar als je er een zoek, kun je eens beginnen met Ubuntu.

Laatst bewerkt:
Waarom denk je dat de servers van microsoft.com op Linux draaien? Als je naar de links op die site kijkt zie je dat ze aspx gebruiken, wat, bij mijn weten, alleen op Windows servers draait.

Dat is half waar, ASP kan ook via Mono op Linux draaien. En ik zeg niet dat zij op alle servers Linux draaien hoor, maar Microsoft is niet zo onschuldig.

socl-server.png

:)

Dat is half waar, ASP kan ook via Mono op Linux draaien. En ik zeg niet dat zij op alle servers Linux draaien hoor, maar Microsoft is niet zo onschuldig.
Goed, maar waarom zou Microsoft Linux op hun servers draaien terwijl ze zelf ook serversoftware maken? Alsof BMW z'n bedrijfswagens bij Mercedes zou kopen. (en wie heeft het over schuld of onschuld? :verward: )

Omdat een Mercedes natuurlijk mooier is dan zo'n patserbak, of omdat BMW geen busjes maakt en Mercedes wel.... In sommige dingen is Linux beter. Waarschijnlijk draaien de webservers allemaal Windows, maar dingen zoals firewall en beveiliging word bijvoorbeeld al gedaan door Linux.

Beste Helpmij'ers bedankt voor jullie antwoorden maar dat was eigenlijk niet de vraag.
Ik denk dat ik onduidelijk ben geweest.

De vraag is welk opensource platform zij gebruiken voor hun sociale netwerksite. Dus welke 'script'.

Beste Helpmij'ers bedankt voor jullie antwoorden maar dat was eigenlijk niet de vraag.
Ik denk dat ik onduidelijk ben geweest.

De vraag is welk opensource platform zij gebruiken voor hun sociale netwerksite. Dus welke 'script'.

Ik snap niet wat je nou bedoel? Ze programmeren het zelf natuurlijk, en geen CMS waarschijnlijk, of een beheerpaneel wat zij dus zelf hebben gemaakt.

De meeste websites gebruiken dus Linux, (Free-, Open- of Net-)BSD, Solaris of Windows waarop Apache, Nginx of Lighthttpd als webserver, en gebruiken PHP of Asp als scripttaal en voor de database MySQL, PostgreSQL, mongodb, couchdb of Microsoft SQL Server.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan