Welk OS zal ik installeren, suggesties??

Status
Niet open voor verdere reacties.

FastFuriousM

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik van plan mijn computer op te schonen en een nieuwe installatie er op te zetten.
Nu ben ik aan het twijfelen welke Windows ik er op zal gaan zetten, dus misschien kunnen jullie mij helpen?

Wat is de beste keuze tussen Windows 7, 8 of 8.1..

Waar ik de computer voor gebruik is Gaming dus hij moet ook gewoon alle games kunnen afspelen zonder enige problemen, incl. degene die er nog aan zitten te komen.
Facebook incl. games wordt heel veel gebruikt, Skype wordt veel gebruikt, downloaden wordt ook veel gedaan. En natuurlijk 1080p films kijken en muziek luisteren.

Ik heb een zeer krachtige PC dus daar hoeft niet naar gekeken te worden, ben dus echt op zoek naar de beste OS op dit moment.

Dus kom maar op met de Suggesties :-))

Voor mij zou de keuze makkelijk zijn, Windows 8, met een update naar de officiële 8.1 die deze maand uitkomt.
Je ziet veel mensen ageren tegen Windows 8, maar die nemen gewoon niet de moeite om zich de kracht, eenvoud en gemak van dit OS eigen te maken.

Laatst bewerkt:
als je slim bent neem je windows 8.1 dan wel, maar let op, nu werken niet alle game's op windpws 8.1

Ik word niet gehinderd door gebruikerservaring met 8, maar heb de afgelopen 3 maanden mij wel een 'slag in de rondte' gelezen op het w w w rond ervaringen met 8. Daarnaast heb ik in mijn directe omgeving (vrienden, kennissen, collega's) geïnformeerd naar ervaringen met 8. Opvallend was dat 90% van de mensen die ik benaderd heb nog geen Win 8 hebben. Gevraagd naar hun redenen, kwamen ze niet veel verder dan 'weet ik eigenlijk niet' en 'heb er mindere verhalen over gehoord'. Tot zover de niet-ervaringen van bekenden van mij.

Dan mijn eigen speurtocht op het w w w . Ik lees over 8 best veel wisselende verhalen.
Een interessant gegeven vond ik de vergelijking die iemand maakte:

3.1 leuk
95 minder
98 goed
ME minder
2000 / XP goed
Vista minder
7 goed

Zetten we deze rechtevenredige curve voort (goed - minder - goed minder......) dan zou de conclusie voor 8 (.1) luiden................?

Op mijn vorige week aangeschafte Laptop heb ik gekozen voor 7. Terecht ? Ik weet het niet.
Ik hoor graag van 8 gebruikers waaróm 8 (.1) zoveel beter is dan 7 of andersom, waarom 7 het aflegt tegen 8 (.1)?

Laatst bewerkt:
Wat gast0225 hierboven zegt is inderdaad een hele goede post op mijn vraag over welk OS nu eigenlijk het beste is..
Misschien een idee om daarover in discussie te gaan met verschillende OS gebruikers en zo misschien tot de conclusie te komen welke nu het beste is
in bijv. gebruikersgemak/vriendelijkheid, compatibilteit, stabiliteit, werking, beveiliging, etc.

Lol, je ziet het aan het lijstje al, tis om en om, W9 wordt weer goed.:)

Had 'm ook maar vond dat het niets meer bracht dan W7 en maar weer terug, leuk voor touchscreens maar voor de rest.....

Zoals Lange Pier al zei Windows 8 met touchscreens is leuk... maar met een muis? Ik vindt Windows 8 heel onoverzichtelijk, zeker tussen het schakelen van applicaties. Ik heb Windows 8 enkele maanden in een VMware Fusion gehad, en eerlijk, ik zou liever een Windows 7 aanschaffen dan de Windows 8. Als je een touchscreen hebt is Windows 8 dan weer in je voordeel. Want Windows 7 is niet zo heel touch-vriendelijk. Ik vindt dat Microsoft met Windows 9 de keuze moet geven aan de gebruiker. Nu doen ze precies of iedereen heeft een touchscreen in huis.

Jah ik heb inderdaad zelf ook geen touchscreen en gebruik dat aparte Metro Menu Systeem of hoe je het ook noemt ook totaal niet staat bij mij altijd op bureaublad modus.. Dus je zou niet eens zeggen dat ik W8 draai momenteel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan