Welk OS

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbietjuh

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo Helpmijers,

Ik zit een beetje te twijfelen welk OS ik zal nemen. Mijn situatie is als volgt. Ik heb een server met Ubuntu Server 10.04.1 en VirtualBox erop. Voor het klantenpaneel dat ik ontwikkel moet het voor de klant mogelijk zijn via de browser in te loggen op de virtuele machine dmv RDP. De scripts (HTML/PHP) heb ik inmiddels werkend, echter is het probleem waar ik nu mee zit de vraag welk OS ik zal nemen op de guest. Hij moet helemaal dichtgetimmerd zijn zodat er niet "perongeluk" een fout kan worden gemaakt waardoor de guest of het interne netwerk kapoedt is. Ikzelf ben geen fan van Windows, maar however lijkt me dat toch het beste aangezien de klant o.a. Windows programma's op de guest moet kunnen draaien (.NET -based programma's bijv.). De opties die dan open zijn is Windows XP en hoger. Wat raden jullie aan? Enige tips om het systeem extra te beveiligen?

Edit:
Elk programma op de guest wordt door mijzelf geinstalleerd, de klant heeft dus géén mogelijkheid tot het installeren van software (gezien het "perongeluk" binnenhalen van virussen, spyware, phising, etc.). Het moet dus mogelijk zijn de feature tot het installeren van software van derden uit te schakelen.

Bij voorbaat dank,
R. de Vries

Laatst bewerkt:
Gezien het feit dat je gebruikers Windows applicaties moeten gaan gebruiken ontkom je er dus niet aan om de client pc's te voorzien van Windows. Je zou niet perse de Pc's lokaal dicht te timmeren maar dit proberen centraal op te lossen.
Je kan tegenwoordig ook Linux als een domein controller gebruiken. Echter als elke gebruiker een vaste pc heeft dan zpu het lokaal kunnen, maar dan heb je ook weer problemen bij nieuwe gebruikers. Of gebruikers die soms toch ergens anders zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan