welk p2p programma het beste

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo Helpmij-ers,

Vraagje ikzelf download alles via torrent sites, dit werkt voor mij erg goed.
Echter nu wil mijn schoonpa ook gaan downloaden (een echte beginner.....)
Deze wil ik dus voorlopig nog niet aan torrents hebben ivm alle uitleg etc.
Nu wil ik graag weten welke programma jullie adviseren om te downloaden (vooral duitstalige muziek...) kan hij het beste kazaalite, morpheus of emule gebruiken.
het moet dus makkelijk te gebruiken zijn en geen troep (spyware etc.) aan boord hebben.

Gaarne jullie reacties.

robbie32

Ik zou limewire nemen je moet alleen wel een beetje oppassen met spywere maar mp3 bestanden kunnen geen kwaad en het is ook nog makkelijk in gebruik en redelijk snel (niet zo snel als torrents) en je kan er ook geen volledig album mee downloaden maar voor losse liedjes zou ik dat gebruiken.

het moet dus makkelijk te gebruiken zijn en geen troep (spyware etc.) aan boord hebben.

Dan moet je dus niet gaan emule/kazaa/morpheus/limewire gebruiken.

Torrents zijn over het algemeen vrij veilig, daar de sites waar ze gepost worden meestal gecontroleerd worden op vuile posts.

Uitleg :o

Met een paar torrentsites en hoe hij een torrent moet openen is hij klaar. Veel meer valt er niet uit te leggen volgens mij. Kwestie van hoe goed je de boel van te voren installeert.

Dan moet je dus niet gaan emule/kazaa/morpheus/limewire gebruiken.
Even een kleine opmerking, eMule bevat geen spyware, dit is een opensource programma, voortgekomen uit eDonkey.
Het installeren is volkomen veilig, voor wat betreft het downloaden is het een ander verhaal, maar dat geldt voor alle p2p programma's nietwaar?
Gewoon goed uitkijken met wat je opent.

ook aan torrents niet beginnen, verschrikkelijk langzaammmm,

Wil je echt veilige en snelle downloads dan moet je met nieuwsgroepen gaan werken.
7gb dl in anderhalf uur ;) complete cd's 5 min, een avi filmpje, kwartiertje enz enz en altijd zonder **** erin.

Hallo Helpmij-ers,

Vraagje ikzelf download alles via torrent sites, dit werkt voor mij erg goed.
Echter nu wil mijn schoonpa ook gaan downloaden (een echte beginner.....)
Nu wil ik graag weten welke programma jullie adviseren om te downloaden (vooral duitstalige muziek...) kan hij het beste kazaalite, morpheus of emule gebruiken.

Gaarne jullie reacties.

robbie32
Hoi Robbie32
Ik kan je dit aanbevelen ga eens hier kijken,daar het moeilijk is om te weten wat je wilt dl,en je een newbie bent is deze site volgens mij de beste link verwijderd daar vind je allerlei pro@s en ook een bijzonder goede uileg in het nederland als dit je iets intresseerd

Good luck.......nixs.......

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Robbie32
Ik kan je dit aanbevelen ga eens hier kijken,daar het moeilijk is om te weten wat je wilt dl,en je een newbie bent is deze site volgens mij de beste link verwijderd daar vind je allerlei pro@s en ook een bijzonder goede uileg in het nederland als dit je iets intresseerd

Good luck.......nixs.......

Hoi bedankt voor je reactie, echter kan ik er weinig mee.(link verwijderd...)
Ik ben zeker geen "newbie" zoals jezelf aangeeft het is voor mijn schoonvader, die er echt nog geen verstand van heeft en deze niet bij mij om de hoek woont, dus ik wil graag een dl-programma waar hij zonder kennis wat mee kan doen.

robbie32

Er is ook een Limewire Plus variant, eveneens opensource, spywareloos maar bied een aantal voordelen zoals op youtube en kelkoo zoeken.
Weet alleen niet of dat voor je schoonpa allemaal noodzakelijk is. :)

ik heb utorrent 1.6.1 stabiel de beste:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

ik heb utorrent 1.6.1 stabiel de beste:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

utorrent en shareaza zijn niet te vergelijken .
utorrent werkt met torrent bestanden waarbij je dus evenveel of meer moet uploaden dan je kan downloaden .

shareaza werkt ongeveer zoals kazaa en hierbij kun je de upload zo instellen dat je amper nog upload (bv. 0.5 kb/sec ) en toch kan bliven downloaden .
er is ook veel meer keuze dan bij bitorrent .

dit is belangrijk voor veel internet abonnementen (belgië) die een kleine upload-limiet hebben .
en uploaden van auteursrechtelijk materiaal is ook strafbaar .
film en muziekmaatschappijen pakken vooral de aanbieders (uploaders ) aan .

nu , alles heeft zij voor en nadelen .

probeer eens de verschillende p2p en bitorrent programma's en kies wat je het best lijkt .

welp p2p programma is het beste

Het is maar hoe je het bekijkt,
op alle p2p sites daar gebruikt iedereen de zogehete utorrent. maar ik heb zelf azureus geprobeerd maar die plakt het hele syteem vast.

Hoi bedankt voor je reactie, echter kan ik er weinig mee.(link verwijderd...)
Ik ben zeker geen "newbie" zoals jezelf aangeeft het is voor mijn schoonvader, die er echt nog geen verstand van heeft en deze niet bij mij om de hoek woont, dus ik wil graag een dl-programma waar hij zonder kennis wat mee kan doen.

robbie32
robbie de link stond er wel dus maar is door moderator verwijderd ga eens ff googlen onder nukeN dan kom je op een hele goede site met goede uitleg daar komt iedere newbie eruit sorrie dat de link weg was ik heb het zo netjes opgelost d8 ik
succes

ff over die nieuwsgroepen

gebruik NEWSPRO weet alleen niet of het nog bestaat haah:(

Nou nou, wat een reacties allemaal, en terwijl TS duidelijk aangeeft dat het GEEN torrent client moet zijn en dat het gaat om het downloaden van muziek, komen er toch allerlei niet terzake programma's voorbij.

Voor mij is het antwoord eenvoudig:

Voor het downloaden van muziek, en dan met name losse mp3's, is LimeWire veruit het beste en meest eenvoudig. Het werkt met UPnP, het is niet nodig om poorten te forwarden etc.
Gewoon opstarten, LimeWire verzorgt zelf de verbinding met internet, intikken wel nummer of welke artiest je zoekt en de beschikbare lijst verschijnt op je scherm.
Gevonden wat je wilt? Gewoon dubbelklikken op het bestand en het snelle downloaden begint! Gemakkelijker kan het niet, mijn dochtertje van 8 jaar werkt er zlefs probleemloos mee!!

Alleen 1 ding. Na installeren eenmalig bij de instellingen aangeven in welke map je de bestanden op wilt slaan en welke map er gedeeld mag worden, anders is de hele inhoud van je PC in LimeWire te vinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan