Welk programma kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Hubert

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
21
Beste lezers,

Ik wil een opstart CD maken van mijn ME opstartdiskette. Ik weet alleen niet hoe ik dat het beste kan doen. Als het goed is dan zou de computer i.p.v. met de diskette met de CD opstarten. Ik heb het nodig om een HD te formateren in een computer waar geen diskette station in zit.

Is er iemand die mij op weg kan helpen (programma en hoe?)?

Alvast hartelijk dank.
 
Dat kun je bijv. doen met imgburn
Stop alvast de ME opstart-floppy en een brandbare CD in de computer, installeer ImgBurn, start ImgBurn, kies Create image file from file/folders.

Klik op het tabblad Advanced (aan de rechterkant). In dat tabblad heb je dan weer 'sub-tabblad' Bootable Disc. Klik die aan.
Klik op het 'floppy-discje' naast Extract Boot Image. Er wordt dan gevraag hoe je dat wilt opslaan. Blader naar een 'makkelijke' map (zoals Bureaublad) en kies als bestandsnaam bijv. iets als: WinMeBootimage.ima
Zodra de image gemaakt is, dan in het tabblad Bootable Disc bij Boot Image bladeren naar die gemaakte floppy-image (Emulation Type op Floppy Disk (1.44 MB) laten staan).
Kies dan File -> Build
Daarmee maak je een .ISO bestand, geef die weer een slimme naam en zet het in een slimme map.
Daarna Mode -> Write kiezen, en bij Source het .ISO bestand aangeven dat je zojuist gemaakt hebt en dan File -> Write.

Ik denk dat dit zo prima gaat werken.

Succes,

Tijs.
 
Hartelijk dank voor uw reactie en uitgebreide uitleg. Ik heb alles opgevolgd en een werkende opstart CD kunnen maken. Ik werk nu op de andere computer:D.

Hartelijk dank.

Vr. groet,

Rob
 
Mooi dat je ermee geholpen bent! :thumb:
[Je zou kunnen overwegen om een donatie te maken naar de makers van ImgBurn, want het is m.i. fantastisch goede software.]

Graag nu de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", een stukje naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan