Welk programma voor temperatuur?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goertje

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2005
Ik wil graag een programma hebben om de temperatuur van mn pc op te meten. Eerst gebruikte ik Speedfan, maar die bleef constant 88 graden :shocked: aangeven, maar ook in t startschermpje gaf hij een melding met t een probleem iets te controleren (unable to use VIA686 sensors (Bad I/O Base).. Kan t daaraan liggen dat ie mn temperatuur niet kan beoordelen ofzo?
Ik heb mn pc net ff leeggezogen *kuch kuch wat een stofnest*, maar toch blijft er bij Speedfan 88 staan..
Hoe krijg ik mn temperatuur (als t echt 88 graden is) in een kjorte tijd omlaag, anders heb ik hier dalijk een gesmolten pc liggen..
Ik heb een Compaq PC uit '99 met 533Mhz, 128MB Ram, 16MB Videokaart, euhhh nog wat?

hmm... zie plaatje, betekent dat dat t niet te lezen is?

hoe kan ik t dan meten? btw AMD Athlon processor

sensors7fi.jpg

Laatst bewerkt:
Kennelijk heeft jou moederbord geen temperatuur sensors. Waarschijnlijk geeft Speedfan daardoor een verkeerde meting.

en hoe kan ik nu achter de temperatuur komen of helemaal niet?

Misschien in de bios... als je daar geen ziet, dan heeft je pc geen sensors en zul je moeten voelen aan het koelblok(kun je langer dan 2 minuten je vingers erop houden, is de temperatuur goed)

Raymond Bos zei:
Als je geen sensors hebt houd het op!
Heb je probs met je PC?

nee dat niet echt, soms vind ik em een beetje traag, maar ja hij is bijna 7 jaar en met HiJackThis vindt ie niks enzo.. dus zal wel goed ziutten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan