welk programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

website

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
Berichten
103
ik ben op zoek naar een programma om mijn leerlingen (8-13 jaar) te laten chatten binnen het schoolnetwerk.
ze mogen niet het internet hierbij gebruiken.
het programma moet zo simpel mogelijk zijn, omdat ik werk met leerlingen met leerproblemen. ze kunnen wel lezen en schrijven!
het mag ook beperkt zijn qua functies

wie heeft er een tip??

alvast bedankt,
 
welk besturingssysteem gebruik je? Ik meen dat er bij NT en 98 standaard zoiets zit, weet alleem even niet meer hoe het heet (zit alweer een tijdje op XP en je vergeet snel....)
 
Je kunt hiervoor ook netmeeting gebruiken.
Daar is ook een chatfunctie ingebouwd.
Als je via deze manier wilt werken, dan moet je het IP-adres invullen in het bovenste vakje (naast de telefoon). Het IP-adres van de andere persoon is te vinden door op HELP in de menubalk te klikken en daarna op "Over Windows Netmeeting".
Als je verbinding hebt, klik je op het tweede vakje van links onder (tekstballonnetje). Dit is de chatfunctie.

Veel suc6
 
werkstations windows 98

ip adres is wisselend per computer sessie
niet vast gekoppeld aan eeen bepaalde computer

waar vind ik net meeting??
 
Zie map C:\Program Files\NetMeeting en start dan CONF.EXE op.
Per sessie dien je het ip-adres door te geven.
 
dan is het voor mij kinderen niet echt handig, ze kunnen erdan niet zelfstandig mee werken

ik zoek dus een andere oplossing


HELP???
 
bedankt voor de tip, maar dit programma doet het niet'


wie heeft er nog een idee????
 
Zelf heb ik het niet getest. Zal het nu eens downloaden en testen bij mij thuis. Binnenkort hoor je meer
 
Ik heb het programma gedownload.
Wel moet je eerst het bestand MSWINSCK.OCX installeren. Zie
dez link voor de handleiding en de download.

Nadat je de server-versie op een centrale PC hebt opgestart, kun je de gebruikers van het chat-programma bekend maken.

Installeer de client-versie op elke PC waarop gechat mag worden. Nadat je de client-versie hebt opgestart, moet het IP-adres van de server invoeren; poort op 1234 laten staan.

Als je je hebt aangemeld met gebruikersnaam en wachtwoord, krijg je een lijst aan de rechterkant te zien met de gebruikers die op dat moment zijn ingelogd.

In het vak onder links, kun je je bericht intikken..

Mochten er nog problemen zijn, dan hoor ik het wel.

Suc6
 
Aanvulling.

Als je op een gebrkuirsnaam klikt met de rechtermuis, dan kun je haar/hem een prive-bericht sturen.
Dit wordt dan weergegeven doordat de naam van de afzender aan de ontvangende kant tussen <naam> wordt weergegeven.
Algemeen verzonden berichten worden tussen (naam) weergegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan