welk programmeertaal moet ik hebben om alles te doen wat ik doen wil?

Status
Niet open voor verdere reacties.

malvado

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Ik wil graag leren programmeren en in staat zijn alles te bouwen/maken wat ik maken wil. Welke taal moet ik daarvoor hebben? En noem aub geen talen op waar ik eerst mee moet beginnen om eerst alles te begrijpen en over te stappen naar andere talen. Ik wil gewoon een taal waarmee ik alles doen kan wat ik doen wil, p2p programma's maken, download be/telefonisch programma's maken, programma's die internetdata/gewone data (mb's, gb's, tb's) horen te handelen te maken. Ook wil ik in de toekomst met dezelfde taal kunnen programmeren. Een taal dus die geschikt is voor alles, nu en in de toekomst. Wat moet ik hebben? C/C++ of C#? Ik wil slechts een taal, waarin ik een pro worden kan en alles doen kan wat ik doen wil en zelfs besturingssystemen maken. En noem aub een goede Nederlandse tutorial/boek op waarmee ik de taal volledig leren kan, want de Engelse boeken zijn te ingewikkeld voor mij. Ben al gestopt met leren in het Engels omdat het te moeilijk voor mij was en bovendien te veel tijd in beslag nam om alles te begrijpen, niet dat ik geen Engels kan. Met de taal moet ik ook grafische designs kunnen maken en alle programma's die ik wil. Geen beperkingen dus. Ik wil dus geen taal leren waar ik niks aan heb en niks mee kan doen.

Laatst bewerkt:
En noem aub geen talen op waar ik eerst mee moet beginnen om eerst alles te begrijpen en over te stappen naar andere talen.

Oké. Dan zeg ik het niet. :rolleyes:

Maar er zijn geen programeertalen waarmee je álles kan doen. De ene programeertaal focust zich op webdevelopment, de ander op desktop applications (gui), en de ander weer op kernels. En je zult toch echt een beetje Engels moeten kunnen om te begrijpen wat de taal en dergelijke begrippen inhouden. Ik ben ook begonnen met een makkelijke programeertaal (lees: visual basic), en toen verder gegaan met php. Na 2 jaar met php bezig te zijn kan ik nog echt niet alles maken. En dat terwijl ik er dagelijks mee bezig ben, en (hè toch) veel boeken lees over php.

Laatst bewerkt:
Oké. Dan zeg ik het niet. :rolleyes:
Maa er zijn geen programeertalen waarmee je álles kan doen. De ene programeertaal focust zich op webdevelopment, de ander op desktop applications (gui), en de ander weer op kernels. En je zult toch echt een beetje Engels moeten kunnen om te begrijpen wat de taal en dergelijke begrippen inhouden.

Welke taal moet ik dan hebben? Ik hoef geen html en zo. Engelse begrippen in de taal begrijp ik wel, ik wil alleen geen Engels boek of tutorial. Ken je een taal waarmee ik alle programma's maken kan die ik maken wil? Zeg aub gewoon welke taal ik het beste hebben kan om te programmeren en alles te doen wat ik doen wil. Welke taal kan ik het beste leren en noem aub een goed boek om de taal volledig te leren in het Nederlands.

Laatst bewerkt:
ik ben er ook ene beetje mee bezig met visual basic
ik ga binnenkort naar de bibliotheek ik denk dat ik daar wel iets zal vinden
en zoek eens op internet rond er is vanalles te ivnden ook in het Nederlands

succes
Tibor

C# is ook wel een heel mooie taal, maar jij kiest zelf :p
een goed boek, waar alles instaat en niet veel bladzijdes heeft is: Visual C# 2010 - de basis

mvg, jim

als je alles wilt kunnen doen kies voor c/c++. daar is ook veel over te vinden op internet.

als je alles wilt kunnen doen kies voor c/c++. daar is ook veel over te vinden op internet.

Kan ik er ook mobiele apps mee creeren? Welke taal raad je dan aan? C of C++? En welk nederlandstalig boek om de taal volledig te leren? Geen engelse boeken aub.

Ik wil graag leren programmeren en in staat zijn alles te bouwen/maken wat ik maken wil. Welke taal moet ik daarvoor hebben?

Use the right tool for the job ;)

(overigens denk je er mijns inziens veel te makkelijk over, maar daar kom je vanzelf nog wel achter :P)

als je alles wilt kunnen doen kies voor c/c++

Correctie: als je bijna alles wilt doen. Als je alles wilt kunnen doen dan moet je op machina niveau (assembly) te werk gaan.

Kan ik er ook mobiele apps mee creeren?

Als er een compiler voor de desbetreffende architectuur bestaat wel, maar deze zal uiteraard niet werken op een andere architectuur en dus moet je voor elke architectuur een eigen versie compileren.

Welke taal raad je dan aan? C of C++

Elke taal heeft zo zijn voor- en nadelen, dus welke taal er 'beter' is hangt af van hetgeen je wenst te schrijven.
(al is C++ over het algemeen waarschijnlijk een betere keuze: maar zoek zelf anders eens de verschillen uit ;))

Kan ik er ook mobiele apps mee creeren? Welke taal raad je dan aan? C of C++? En welk nederlandstalig boek om de taal volledig te leren? Geen engelse boeken aub.

Voor mobiele apps is de programmeertaal afhankelijk van het platform. Er bestaat geen taal die voor alle platforms werkt. Voor Apple zit je vast aan Objective-C (en een iMac), voor gewone mobieltjes is Java de beste taal. Alhoewel veel producenten weer hun eigen talen heben voor die mobieltjes. Voor een Android zit je ook weer vast aan Java, alleen dan wel een andere omgeving dan die van "gewone mobieltjes". Kortom, met 1 taal ga je het niet redden.

Als je echt naar de toekomst kijk zou ik C# nemen, de taal bestaat nog maar 3 jaar (ofzoiets) en het is makkelijk om te leren. C++ heeft daarintegen de meeste mogelijkheden, die taal is alleen wel moeilijker en Engels is daarom zeker wel handig bij het leren van zo'n taal.

Voor mobiele apps is de programmeertaal afhankelijk van het platform. Er bestaat geen taal die voor alle platforms werkt. Voor Apple zit je vast aan Objective-C (en een iMac), voor gewone mobieltjes is Java de beste taal. Alhoewel veel producenten weer hun eigen talen heben voor die mobieltjes. Voor een Android zit je ook weer vast aan Java, alleen dan wel een andere omgeving dan die van "gewone mobieltjes". Kortom, met 1 taal ga je het niet redden.

Als je echt naar de toekomst kijk zou ik C# nemen, de taal bestaat nog maar 3 jaar (ofzoiets) en het is makkelijk om te leren. C++ heeft daarintegen de meeste mogelijkheden, die taal is alleen wel moeilijker en Engels is daarom zeker wel handig bij het leren van zo'n taal.

Lol bedankt. Maar geen Engelse boeken. Raad aub een mooi Nederlands boek voor het volledig leren van C++ en meld er aub bij of dat verkrijgbar is als e-book.

Code:
Maar geen Engelse boeken.

Waarom niet? Programmeertalen bevatten tenslotte ook Engelse elementen.

Code:
Maar geen Engelse boeken.

Waarom niet? Programmeertalen bevatten tenslotte ook Engelse elementen.

lol. In het Engels leren, daar doe ik langer over. Sommige dingen begrijp ik dan niet meteen maar veel later pas. Dus raad aub een goed Nederlands boek aan om C++ volledig te leren. Trouwens is C++ leren het nog echt waard?

Laatst bewerkt:
Trouwens is C++ leren het nog echt waard?
Tuurlijk :thumb:

Kijk anders eens in de catalogus van een bibliotheek bij jou in de buurt. Wellicht vind je een goed boek over C++ ;).

Heb je al ervaring met programmeren/scripten?

Laatst bewerkt:
Ik wil alls doen kunnen met slechts 1 boek

Dat kun je wel willen, maar ik denk niet dat je echt ALLES kan leren met 1 boek . C++ is complex hoor ;).

Je denkt er iets te makkelijk over.

Dat kun je wel willen, maar ik denk niet dat je echt ALLES kan leren met 1 boek . C++ is complex hoor ;).

Je denkt er iets te makkelijk over.
Ik heb een boek van the C++ programming language, als je er eentje in het Nederlands hebt post dan aub link. Welke boeken moet ik dan allemaal hebben?

Ik heb een boek van the C++ programming language, als je er eentje in het Nederlands hebt post dan aub link. Welke boeken moet ik dan allemaal hebben?

Ik word er helemaal gek van, sry hoor, lol. Noem dan ub de volgorde van de boeken en welke boeken je gebruikt hebt om C++ volledig te leren. Adims, excuseer aub de double post. Het spijt me. Ik wil gewoon keigoed worden in c++, een ware monster erin en een ware prof die er geen beperkingen in kent. Dat is mijn doel op het moment. Wees aub duidelijk met de antwoorden en dan kan ik zo snel mogelijk beginnen. Alvast ebdankt voor de antwoorden en bedankt voor de adims die zo vergevensgezind zijn.

Laatst bewerkt:
Ik word er helemaal gek van, sry hoor, lol. Noem dan ub de volgorde van de boeken en welke boeken je gebruikt hebt om C++ volledig te leren. Adims, excuseer aub de double post. Het spijt me. Ik wil gewoon keigoed worden in c++, een ware monster erin en een ware prof die er geen beperkingen in kent. Dat is mijn doel op het moment. Wees aub duidelijk met de antwoorden en dan kan ik zo snel mogelijk beginnen. Alvast ebdankt voor de antwoorden en bedankt voor de adims die zo vergevensgezind zijn.

De meesters der C++ vergeten meer dan "wij" ooit zullen weten

Dat zei Bjorn himself. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar als je geen engels kan, dan kan je de basis leren van C++, maar niet de volledige taal. De basis, rond 700 pagina's zijn in nederlands. Later met graphics en GUI, driver, enz helehele lange lijst. Alles (bijna) in het engels, online, bijna alles in het engels. Zonder engels kom je er niet.

Voor je C++ doel, alles leren kan je niet. Je moet leren waar je het voor nodig hebt, een doel als de beste worden? daar kom je niet ver mee. Ik wil graag een database programma schrijven voor mijn mama, ja dan heb je een doel en kan je iets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan