Ik wil graag leren programmeren en in staat zijn alles te bouwen/maken wat ik maken wil. Welke taal moet ik daarvoor hebben? En noem aub geen talen op waar ik eerst mee moet beginnen om eerst alles te begrijpen en over te stappen naar andere talen. Ik wil gewoon een taal waarmee ik alles doen kan wat ik doen wil, p2p programma's maken, download be/telefonisch programma's maken, programma's die internetdata/gewone data (mb's, gb's, tb's) horen te handelen te maken. Ook wil ik in de toekomst met dezelfde taal kunnen programmeren. Een taal dus die geschikt is voor alles, nu en in de toekomst. Wat moet ik hebben? C/C++ of C#? Ik wil slechts een taal, waarin ik een pro worden kan en alles doen kan wat ik doen wil en zelfs besturingssystemen maken. En noem aub een goede Nederlandse tutorial/boek op waarmee ik de taal volledig leren kan, want de Engelse boeken zijn te ingewikkeld voor mij. Ben al gestopt met leren in het Engels omdat het te moeilijk voor mij was en bovendien te veel tijd in beslag nam om alles te begrijpen, niet dat ik geen Engels kan. Met de taal moet ik ook grafische designs kunnen maken en alle programma's die ik wil. Geen beperkingen dus. Ik wil dus geen taal leren waar ik niks aan heb en niks mee kan doen.
Laatst bewerkt: