Welk ram geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tantejanie

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
hoi,

ik heb een pc en wil graag wat geheugen erbij.
ik heb er nu 2 van 512 mb in zitten kheb geen idee van hoeveel Mhz, hoe kan ik dat zien?
en welk moederbord ik heb kan ik ook niet zien
ik wil graag 2 gig ervan maken, met de snelste die erin passen.

kheb een acer T650 - 9B7Z

groetjes yannick

Hoi,

Download het gratis programma cpu-z en voer deze uit! Dit proggie voorziet je van alle gegevens over je hardware! Plaats het gedeelte over het geheugen hier en dan kijken we verder!

mischien is het gewoon beter als ik vertel wat voor moederbord ik heb dat is

ecs rc410 m2
volgens mij kan die sdram 667 hebben of heb ik dat mis?

gr yannick

Laatst bewerkt:
Oke,

Je hebt dus 2 geheugenbankjes waar je max. 4 gb in kwijt kan. Dus 2x 2gb!

Maar je wilt 2 gb, dus geen probleem! Ik weet alleen niet hoeveel snelheid je mobo aankan! Dit staat nergens, kijk daarvoor in je boekje of raadpleeg de fabrikant van je mobo.

Je hebt nu 2x 512 mb 533 mhz. (pc 5300 ddr2 modules)
Ik denk dat je zoiezo de 667 mhz ddr2 modules kunt kopen. Je kunt ook proberen om 800 mhz geheugen te kopen maar zoals ik al zij, weet ik niet of je mobo dit ondersteund!

Maar met één module van 2 gb pc 6400 ddr2 is het al een hele verbetering hoor! Je kunt dan die 2 van 512 mb eruit halen!;)

Als je toch voor de 800 mhz wilt gaan, moet je de pc 8400/8500 ddr2 module hebben.
Bij de computerboer weten ze dit wel!

Succes..

ik heb ze besteld je hoord het nog van me.
alvast hartstikke bedankt voor de moeite!!

groetjes yannick

okee bedant. dus ik zat al op alternate te kijken. dan zijn dit dus wel goede balkjes?

http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR2-667_-/Kingston_ValueRAM/2_GB_DDR2-667_Kit/-1048609/?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-667

doordat het 2 gig word gaan de prestaties ook omhoog hoop ik of niet?

gr yannick

Die zijn prima:thumb:
800 mhz vallen idd. af. Je mobo ondersteund deze niet!
En ja, de pc knapt er van op! Vooral met multi-tasking! (meerder dingen tegelijk doen)

dat is mooi dat doe ik nogal vaak
super bedankt!!!:thumb:

Graag gedaan! Let wel op bij het plaatsen van de modules dat de de pc van het netstroom is en je de modules aan de zijkanten vastpakt en niet op de chips zelf! Ze kunnen er maar op één manier in, dus is verder niet al te moeilijk!

Succes ermee:thumb:

ik heb ze er daarnet ingedaan en ze werken super denk ik. ja weet wel zeker;)
bedankt he!:)

groetjes yannick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan