Welk ram geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verschil tussen dual channel of single channel is inderdaad niet al te groot, dat heb je goed begrepen. De optie die jij aandraagt is ook zeker te doen, en dan heb je 6GB totaal aan werkgeheugen (je merkt meer van iets meer geheugen dan van dual channel)

De latencies kunnen ietsje verschillen, maar dat verschil ga jij zelf nooit merken

*Kuch* programma's die sneller in het geheugen geladen kunnen worden, en dus sneller zouden kunnen opstarten........

3 sticks in dual channel gaat nooit werken natuurlijk, zie de naam alleen al. Wanneer je 3 modules gebruikt, dan draait alles in single channel, dus niet zoals jij denkt 1 x dual channel en 1 x single channel.
dit heet asynchronous dual channel en kan echt.

2 sticks in 1 channel levert wel problemen op, daarom kun je de sticks van een set( identieke sticks) beide in een kanaal doen. en die van een ander merk of grootte in een ander kanaal.

royb3. In mijn geval heb ik dus

twee Kingston sticks van 2gb
één stick van een ander merk van 2gb.

En jij bedoelt dan dat ik die twee van Kingston in zwart moet doen, en die van het andere merk in blauw?

Of zorgt het sowieso voor problemen?

moet prima kunnen werken.
maar kun je het moeder van het moederbord geven? dan kan ik kijken of asynchronous dual channel nog ondersteund wordt, maar je hoeft je geen zorgen te maken dat het niet zal werken.
heb je wel een 64bit besturingssysteem om geheugen groter dan 4gb aan te kunnen sturen?

Ja, ik heb 64 bit Windows 7 dus dat werkt;-)

Onder welke tab in Everest kan ik dat van het moederbord vinden? Of kan ik het via een ander programma achterhalen?

je hebt de kast al opgeschroefd toch? wat staat er als opdruk op het moederbord?

ook het moederbord moet wel 6 gb ondersteunen, in sommige gevallen is dit nog niet zo.
dus daar moeten we even zeker van zijn, ik denk overigens van wel

Roy, Jordy heeft het moederbord allang als informatie gegeven, het is namelijk de ms-7646 van MSI, een moederbord wat in een Medion computer zit. Lijkt me sterk dat je daar veel informatie over gaat vinden, ga er maar niet vanuit dat het bordje asynchronos dual channel kan.

Mooi zo, en dus die 2 sticks in zwart stoppen? En 1 blauwe leeglaten toch?

Thanks!;-)

Ok, thanks voor de hulp! Als ik nog vragen heb als ze binnenkomen laat ik ze wel achter:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan