welk softwarepakket kan beter grafieken tekenen dan excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenWPM

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Ik wil graag het grafiektype 'radar' (spinneweb) gaan gebruiken, maar excel biedt me te weinig opties; ik wil de assen afzonderlijk kunnen schalen.

Wie kan me zeggen welk programma dat wel kan? Ik heb het al geprobeerd met open office.

Jeroen

Bijlagen

hoi,

autocad is het niet.

en google heb ik zelf natuurlijk ook al gebruikt, dank je. Vrijwel alle hits gaan �f over wiskundige grafiektekenprogramma's, �f over aangepaste tekenprogramma's waarmee je flowcharts e.d. kan maken.

Wat ik zoek is geen van beide...

Wie o wie weet een programma waarmee je een 'spinneweb' of 'radar' diagram/grafiek kan maken? Dat is zo'n grafiek waar je vele gegevens tegelijk kan projecteren op een stuk of 8 y-assen. Ik ben nu verschillende programma's uit alternatieven voor excel aan het testen, wordt vervolgd...

Laatst bewerkt:
pfff,

ik heb het nog niet gevonden. Alle excel-achtige toepassingen (een stuk of 5 geprobeerd nu) geven alleen de opties om alle y-assen tegelijk anders te schalen. Toch moet het mogelijk zijn, ik heb al voorbeelden gezien dat percentage-assen tegelijk met getallen-assen gepresenteerd worden.

Zijn er geen programma's waarmee je excel-grafieken kan nabewerken of opmaken??

gebruiker2334;

staat de oplossing in dit ding, of google je gewoon graag?

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat heeft dat met googlen te maken
Autocad ken ik al 20 jaar. gratiscursus raadpleeg ik regelmatig en die 250 excel toepassingen heb ik ook ooit eens aangekocht. En de voorbeelden kun je bewerken.

ik bedoel:

• ik heb gratiscursus.be doorgenomen, behalve een stukje over secundaire assen staan daar geen relevante tips voor de oplossing van mijn probleem/vraag
  • ik kan niet beoordelen of '250 excel toepassingen' toevallig ook mijn vraag beantwoord, want ik heb het niet.

jouw antwoord helpt me niet erg veel op deze manier. :o Het is te algemeen.

Ik ben mijn vraag al op andere fora tegengekomen, eveneens zonder dat daar een oplossing gevonden werd. Ik ben zelf nu zover gekomen dat ik in plaats van 1, 2 y-assen heb, maar deze staan door elkaar heen geprojecteerd... (zie bijlage)

Bijlagen

Hoi,

bij de uitleg van de gewenste Add-in op pagina:

http://www.tushar-mehta.com/excel/software/custom_radar/index.htm

snap ik hetvolgende niet:

"Using the Add-in
Once the add-in is installed, in Excel 2003 or earlier, use TM | Charting > Custom Radar...
In Excel 2007 use TM | Charting | Custom Radar"

Ik heb de invoegtoepassing in de juiste map staan en met een vinkje actief gemaakt, maar kan de toepassing niet activeren? Waar zit dat ding?

wie heeft ervaring met invoegtoepassingen in excel??

AANGEPAST 9 feb 2012: discussie loopt verder bij http://www.helpmij.nl/forum/showthr...elkaar-geschaald-worden?p=4384709#post4384709

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan