Welk systeem is de beste keus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Goedemorgen,

Mijn broertje wil graag een tweedehands pc kopen om te gamen. Het gaat hierbij niet om full HD gamen, maar op een 4:3 of 5:4 scherm (weet niet precies welke ratio, maar in ieder geval een niet bijster hoge resolutie) Hij wil wel de wat nieuwere games spelen, maar dit hoeft niet op de hoogste settings. Medium vind hij al lang prima, hoger is natuurlijk altijd leuk meegenomen.

Nu had ik bij ons in de buurt 2 computers gevonden, alleen vraag ik me af welke nou beter is voor wat hij ermee wil.

Systeem 1:
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3,2 GHz
Sapphire Radeon HD 5830 Xtreme

Systeem 2:
Intel I3 560 3,33Ghz
XFX Black Edition Dual Fan Radeon HD6870 1GB

In beide systemen zit 4 GB werkgeheugen en geen SSD, dus het verschil zit hem alleen in CPU en GPU. Ik denk dat hij beter voor systeem 1 kan gaan, aangezien die CPU veel beter is, en de videokaarten opzich weinig schelen. Maar wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
Hoi,

naar mijn idee is de tweede toch een betere optie processor is gelijk en videokaart is toch beter als in de eerste

Laatst bewerkt:
Als je de nieuwste games wilt spelen heb je toch wel wat meer ram geheugen nodig
de processor van systeem 1 is een heel klein beetje beter en de videokaarten zijn redelijk oud dus ik zou ergens anders gaan kijken.
en dan nog iets wat is zijn budget?

@granitk7

4gb ram is voldoende voor de meeste nieuwere games op medium settings.

Ik zou ook voor de 6870 gaan, maar de verschillen zijn niet enorm linksom of rechtsom

Maar is het dan geen groot verschil dat je met de AMD een quad core hebt en met de Intel maar een dual core?

Ik zou voor de AMD gaan. Omdat dit een wat nieuwer model is en als je geluk hebt ondersteund je moederbord het met deze socket om up te graden naar alle FX serie procesorren.
- Vergelijk: http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i3-560-vs-AMD-Phenom-II-X4-955

De AMD processor is een tikkeltje sneller en vanwege de 4 core, makkelijker om meerdere applicatie tegelijkertijd te laten starten (Multitasken) (Bij de benchmarks scoort de CPU al gauw 1 -2 punten hoger)
Ook kan je hem overclocken, waardoor de processor tot 2x zo snel kan zijn als de Intel CPU in het andere systeem.

Edit: Misschien de moeite waard om te kijken welk moederbord bij dat systeem zit.

Laatst bewerkt:
Het moederbord van de AMD support alleen Athlon en Phenom, dus upgraden zal geen optie zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan