Welk systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Goedeavond,

Ik ben van plan om een nieuw systeem te kopen.
(Moederbord, CPU, Geheugen, grafische kaart, (Koeler).

Dit wil ik doen via alternate.nl.

Echter heb ik nog een aantal vragen en jullie hulp nodig.

1. Wat is beter AMD of Intel? (verschillen/prijs/kwaliteit)

2. Waar moet ik precies op letten bij het aanschaffen van intern geheugen (in combi met moederbord, cpu etc). En wat houden termen als CL9 9-9-24 precies in?

3. Wat raden jullie mij aan (moederbord, cpu, grafische kaart, geheugen)?

Bovendien, is mijn huidige 600w Zallman voeding voldoende om nieuwe componenten van deze tijd aan te kunnen? (uiteraard min of meer afhankelijk wat jullie mij aanraden)

De pc is bedoelt om nieuwe games vloeiend af te spelen op een 1600x900 resolutie met alle settings op HIGH. Met name battlefield bad company 2 multiplayer. (Nu draai ik op 35 FPS - 8800 GTS + 2,66Ghz dual core)

Los van BBC2 is net zo belangrijk, en misschien wel belangrijker dat het opstarten van windows snel gaat. Daarnaast dient het uitpakken van grote zipbestanden, het laden van programma's als Nero en Office sneller te gaan.

Oftewel; Een snelle pc waar ook goede gameprestaties tegenover staan.

Budget mag rond de 800 euro liggen.

Wie o wie kan me helpen.
Bedankt alvast.

1. Ik denk dat Intel op de moment net iets beter is
2. het eerste getal ( 9 ) is de belangrijkste,de CasLatency (CL) hoe lager hoe beter. heeft met de toegangstijd ( in kloktikken van de module) van de geheugencontroller tot het adresseren van een modeule
3.

Ik ben zelf op zoek naar zo een systeem dus ik wacht ook mijn eigen post af !

1. AMD is goedkoper en minimaal even goed als Intel tot op een zeker niveau. Voor high-end gaming is Intel nu gewoon een stap verder.

2. Zie post The Legend.

Over je voeding, mag ik het exacte type nummer mogen van de voeding? 600 watt is natuurlijk wel veel en Zalman is een redelijk merk.

En ik heb het niet zo op Alternate dus mijn systeem komt van Azerty. Een minstens zo goede zaak. Als je het bij Alternate wilt laten doen moet je de producten maar even zelf bij Alternate invoeren.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[226358]=1&product[232942]=1&product[234412]=1&product[258791]=1&product[249905]=1

Kan eventueel nog een Socket 1366 moederbord + processor in. Maar de Socket 1366 moederborden zijn toch wel een stuk duurder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan