Welk toestel vr.VHS opnemen op DVD/HD ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Na de tegenvallende resultaten om de oude 1980's VHS video's van m'n kinderen op de pc te krijgen in aanvaardbare kwaliteit heb ik dat hoofdstuk afgesloten en ben op zoek naar de waarschijnlijk duurdere maar beter oplossing.
Ik lees hier en daar dat men met zo'n HD/DvD recorder waarmee men TV progs kan opnemen ook de VHS video's zou kunnen vastleggen ,maar wat soort toestel heb ik daar nou voor nodig ,wat voor spe'c moet dat hebben.
Ik heb nl. nog zo geen toestel en wil me bewaren voor miskoop ,en kan ik dat toestel daarna nog gebruiken als een soort moderne videorecorder of niet ?
Wij hebben een moderne Philips LCD-TV en nog een oudere werkende Orion (?) VHS recorder ,wat is onze volgende stap ?
Graag ook reacties van mensen die eerder ook al VHS banden hebben opgeslagen op zo'n toestel en wat de ervaringen zijn ,loopt het geluid synchroon met het beeld op zo'n toestel ?

Je hebt een DVD en/of harddisk recorder nodig met analoge (video-)ingangen. Als het een gecombineerd apparaat is, moet er de mogelijkheid zijn om de inhoud vd harde schijf op een DVD te branden. Philips recorders uit de DVDR serie en Panasonic uit de DMR serie kunnen dit.
http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/...=true&option=OR&phrase=dmr+ex98&Zoeken=Zoeken
http://www.support.philips.com/supp...tle=DVD/Hard Disc-recorders&_dyncharset=UTF-8

Prijsvergelijk:
http://www.kieskeurig.nl/dvd-record...ax=400&grade=0&current=1&details=Y&advanced=1

Maar check het voor de zekerheid bij een echte winkel..

Je hebt een DVD en/of harddisk recorder nodig met analoge (video-)ingangen

Bedoel je daarmee de 3 cinch stekkers gl/rd/wit ?
Maar dan moet de oude VHS speler die 3 uitgangen ook hebben en mijn VHS heeft enkel 2 verschillende scarts en een rode en witte cinch (AUDIO OUT)

Dus als ik het goed begrijp kan je met elke DvD-HD recorder VHS video's overzetten zolang je er een VHS speler kan op aansluiten met die ingangen ?

Er is dus eigenlijk geen verschil tussen een HD recorder die men nu veelal thuis gebruikt voor TV progs op te nemen en zo'n HD-recorder die VHS kan omzetten naar de HD,dit is geen speciaal toestel dan ,en gaat het enkel om wat je kan aansluiten al dan niet en wordt het VHS signaal bekeken als bvb. een programma van TV .
Correct me if I'm wrong

Ik heb nog wat rondgekeken en ben er nu wel uit denk ik ,het is helemaal geen speciaal toestel ,een alledaagse DvD-HD recorder voldoet behoudens de stekkeringangen.

Nog een bijkomende vraag ,als de VHS dan op de HD (recorder) staat kan je daar dan een DvD van branden en aan familie voortgeven en/of kan je die VHS film dan bekijken op je TV komende van de HD ?

Die eerste vraag is een goeie (de andere ook :-) Het gaat erom of je de harddisk- bestanden op de interne DVD-recorder kunt branden. Bij een aantal modellen gaat dat wel, bij andere niet. Check het in een winkel. Dit soort apparaten gebruiken vaak een afwijkende DVD structuur. Het kan lastig zijn deze DVD's te kopieren/omzetten op een computer, en de harde schijf valt meestal niet uit te lezen via USB.

idd kun je de film dan op een TV bekijken vanaf de interne HD van de (HD recorder).
.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan