Welk van de 2 mini laptops?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ignazzz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2010
Berichten
3
Dag,

Ik wil een mini laptop aanschaffen voor gebruik in de trein. Mijn budget is 550euro en ben na wat zoeken op de volgende 2 uitgekomen.
1
Acer Aspire TimelineX 1830T:
Intel Core i3-330UM 1.2GHz, 11.6" TFT WXGA HD (1366x768) CineCrystal LED High-Brightness, 2048MB, 250GB 5400rpm, Intel HD, WLAN, Windows 7 Home Premium 64-bit NL/UK/FR, Webcam, 1 jr garantie, 1.4Kg, HDMI

2
Dell Inspiron 11z
Intel Pentium Dual Core SU4100 1.3GHz, 11.6" TFT WXGA HD (1366x768) Glare LED, 4096MB, 320GB 5400rpm, Intel GS45, WLAN, Windows 7 Home Premium 64-bit NL, 2 jr garantie, 1.39Kg, HDMI

Prijs is bijna gelijk, maar heb wel gemerkt dat de Dell al een stuk langer op de markt is. Verouderde processor? Misschien een ander voorstel?

Alvast bedankt. Jullie mening wordt zeer gewaardeerd.

Groetjes
 
De I3 vreet wel meer stroom :p
Een dual core is voor een laptop voor gebruik zoals word o.i.d. toch prima te gebruiken?

Sowiso: de Dell heeft 2x meer geheugen en een grotere harde schijf
Maar: hoe zit het met de accucapaciteit *gebruiksduur zonder stroom*
 
i3 onzuinig? Ik dacht dat ie juist zuinig waren op 32nm en aangezien de gpu er al in gebakken. De gpu in de acer is ook iets beter. De G45 stelt niet bijster veel voor.
 
Dat ie meer stroom vreet wil niet zeggen dat die onzuinig is. Die SU-modellen zijn wel langzamer geklokt, maar dat is omdat daar de prioriteit ligt bij een langere batterijduur. En dat is precies wat je wil hebben van een laptop onderweg. De snelheid van de processor is dan helemaal niet belangrijk. Al die ULV-laptops hebben zo'n zuinige tragere processor.

Maar als je een wat volwaardiger apparaat wil, die je evt. ook kunt gebruiken als mediacenter PC die je via HDMI aan je tv kunt koppelen om HD films te kijken, dan moet je wel een i3 nemen. Of iets met een videokaart die HD-video aan kan. De Intel GS45 kan dat in principe ook wel, maar als dit belangrijk is zou ik kijken naar een netbook met een ION-chipset.

Anyway, voor in de trein kun je het beste die SU-processor nemen. Gebruik je het daarnaast ook thuis veel voor meer dan alleen internet en office, dan moet je die met de i3 nemen.

Overigens zou ik geen van beiden nemen. Dell heeft een slechte klantenservice en slechts één jaar garantie. Acer heeft een reputatie die kwa betrouwbaarheid niet zo best is en ook slechts één jaar fabrieksgarantie. Inderdaad heb je wettelijk recht op meer, maar zie dat maar voor elkaar te krijgen. Ok, bij een webshop valt dit wel mee, dus voor Acer kun je gaan (al heb je keuze uit zoveel betere merken, dus waarom zou je). Maar bij Dell iets gedaan krijgen is echt een crime.

Voor een mobiel apparaat die je ook nog eens vaak meeneemt zou ik dus iets anders aanraden. Asus heeft altijd twee jaar garantie en de laagste uitval bij laptops. MSI biedt ook vaak twee jaar garantie. Toshiba biedt slechts één jaar maar hebben wel een goede reputatie op betrouwbaarheid. Verder zijn de toetsenborden op hun kleine laptops om te smullen zo fijn.

Ik begrijp dat de topicopener al een keus heeft gemaakt en alles afgebakend heeft tot deze twee, maar misschien dat hij/zij het voorgaande toch interesant vind om mee te nemen in zijn beslissing.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie antwoorden. Jammer genoeg blijkt het onmogelijk te zeggen welke pc of laptop nou het allerbeste is voor een bepaalde prijs. :rolleyes:

Kenju
Voor een mobiel apparaat die je ook nog eens vaak meeneemt zou ik dus iets anders aanraden. Asus heeft altijd twee jaar garantie en de laagste uitval bij laptops. MSI biedt ook vaak twee jaar garantie. Toshiba biedt slechts één jaar maar hebben wel een goede reputatie op betrouwbaarheid. Verder zijn de toetsenborden op hun kleine laptops om te smullen zo fijn.

Ik heb ook naar deze merken gekeken. Zeker naar Asus en Toshiba. Maar geen van beide lijkt een betaalbare dual core te verkopen. Als je 550 euro had, welke mini laptop zou je kopen?

Grt.
 
Zit nu nog wel even te kijken naar een Toshiba Satellite 130-110:

13.3" Intel® Pentium Duo Core Processor SU4500, 1.30 GHz, 4 GB werkgeheugen, Intel GMA 4500M, 320 GB harddisk.

Deze is echter 13.3 inch en vraag me dan ook af of dit nog wel zo comfortabel is voor onderweg???

Edit: en tjah, in die 13.3 inch klasse zijn weer veel betere te krijgen voor een kleinere prijs :(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan