Welk wattage heeft een voeding nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Compugreen!

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2002
Als ik nu een nieuwe pc laat samenstellen, bijvoorbeeld een P4, 2800 Mh, met graf kaart, geluidskaart, scherm en alle basisbehoeften. Hoe watt moet mijn voeding dan ten minste hebben, zodat ik zeker ben, als ik er later eventueel nog iets bijsteek, mijn voeding voldoende zal zijn

Groeten

350 watt zou voldooende moeten zijn.
Persoonlijk zou ik er een zwaardere inzetten.
450watt bijvoorbeeld.

U wil dus onrechtstreeks zeggen dat een Aopen kast met 300 W voeding niet echt aan te raden is?

Een AOPEN voeding is een a-merk voeding en zal dus ook 300 watt Kunnen leveren. Dit is echter het maximum, dus hij kan het niet constant leveren.
Indien je een zware videokaart (lees vrij snel) plaatst in je nieuwe pc dan is een >350 voeding zeker aan te raden, 300 watt zou ook nog wel kunnen , maar begint krapjes te worden.

Neem >300 watt en de kans op problemen is iig veel minder !

300watt zou in principe kunnen, maar dat is wel kantje boord. Zekers als er nog veel andere dingen in de pc komen te zitten dan de staandaard dingen.

een te lage voeding kan leiden tot een onstabiele stroomvoorziening en dus ook een onstabiele pc.

Ik zou dus kijken naar minstens 350w en zoals crash al zei, 450 watt is misschien nog wel beter

Zou een (veel duurdere dan Aopen, amai mijn geld) chieftec met een voeding van 360 W: Chiefte Matrix medium met deur wit MX-01W-D dan een goede opl zijn?

Moet je ook nog weten (geeft Darkzen al een beetje aan...) dat niet elk merk voedingen even goed presteert. Een 400 watt voeding uit een budgetcase zal niet hetzelfde presteren als een chieftec, qtec, zalman, enz... (Persoonlijk slechte ervaring met Aopen voedingen...) Naar het schijnt zijn de Levicom voedingen zeer goed, en helemaal niet duur!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan