Welke 16 poort switch gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter008

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2010
Mijn 8 poorts 1GB switch in mijn thuis netwerkje zit vol.
Tja, ik weet het, klinkt decadent, maar valt wel mee. Na een hoop gekl**t heb ik het draadloos internet gedag gezegd. Iedereen in huis heeft zijn eigen PC aan het bedraad netwerk hangen, doe er een goedkope inktjet en een laser printer bij, een NASje, oude PC voor downloads, en zelfs mijn TV wil een linkje hebben. Kortom, 8 poorten is veel te weinig.
Kortom, ik ga voor een 16 poorts, en kan dan in huis alle dubbele netwerk dozen in de muur aansluiten. Ik dacht aan een Linksys SR2016. Kost zo'n 145 Euro voor een echte linksys. Misschien is zelfs een 24 poorts linksys SLM2024 een mogelijkheid voor 270 Euro.

Na wat zoeken kom ik er achter dat Linksys al lang niet meer is wat het geweest is. Beide modellen zijn bagger, dus niet aan beginnen.
Als je al niet meer op Linksys kunt bouwen, waar dan wel op....

Wie heeft een goede aanrader?

In dat segment kun je ook eens kijken naar 3Com.

Moet eerlijk zeggen dat ik zelf weinig problemen ervaar met de Linksys switches.

Linksys (onderdeel van Cisco), Cisco of 3Com, allemaal goede namen voor switches. Met één van deze drie zit je nooit verkeerd. Je kunt je 8 poorts gewoon aan je nieuwe switch hangen zodat je er een 6 tal poorten (uplinkpoorten eraf gehaald :)) bij hebt, scheelt wellicht een aanschaf van 16 naar 24 poorts. Let op de snelheid, 1gb is toch niet zo overdreven als men soms denkt.

Als je er tweedehands eentje via marktplaats wilt kopen let dan op dat alle poorten de snelheid hebben die je wilt. Soms willen de wat oudere switches wel een uplinkpoort van 1gb hebben maar is de rest 100mb.

Zelf gebruik ik een aantal 3com switches daar ik daar veel goede ervaring mee heb.

Ben zelf geen fan van Sweex of Trust of van al dat speelgoedspul, zeker niet als je er zoveel wilt aanhangen.

hey

cisco is een zeer goed merk. ik heb laatst 2de hans een switch van 24 poorten voor 40 euro gekocht op ebay.
Het was een Cisco Catalyst 2900 XL Series Switch 2924M-XL.
Nu zal je zeggen "ouwe doos me wa draadjes" maar hij gaat al 5 lan partys mee en overleefde 3 stormen.

ik denk dat het er nog op ebay staat, maar ik zal maar geen link geven. kwestie geen reclame te maken. :)

succes nog!!

grtn Ttommeke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan