welke aansluiting voor brander?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elite
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elite

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2007
ik ben een pc aan het bouwen maar zit met een probleem.

Ik heb een asus p5k-e moederbord, 2 WD harde schijfen, 1 van 320 GB en 1 van 500GB en een dvd-brander van asus (alle 3 met SATA interface). Probleem is dat me niet duidelijk is hoe ik de brander moet aansluiten. Het moederbord heeft 6 sata aansluitingen (4 x master, 2 x slave) en een 40-1 PRI_EIDE connector voor een flat cable. Moet ik voor de brander deze PRI_EIDE gebruiken (met een verloop IDE-SATA) of kan de brander direct op een SATA connector aangesloten worden? In het manunual hebben ze het bij de SATA connctors alleen maar over HD-drives vandaar dat ik niet weet hoe ik verder moet.
Klein vraagje nog hierover; ik heb nu een 320GB als master en een 500GB als slave aangesloten. Moet ik dan ook nog iets met RAID 0 en 1 configuration instellingen doen? Ze zeggen dat dat kan maar leggen niet uit wat dat is.

bvd,

Elite

Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden (weet er simpelweg niet genoeg van) al lijkt het mij logisch dat de SATA connector gebruikt moet worden.
Wat je 2e vraag betreft: als jij 2 schijven in een bepaalde RAID configuratie wil geen zetten dan zal je daar idd. iets mee moeten, wil je geen RAID dan niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan