welke accu's

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonmagielse

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2001
Ik ben in bezit van een olympus mju 1060 digitale camera, en wil daarbij een tweede accu kopen. Het gaat om het type Li-42b 740 mAh Ik kijk op internet en zie grote prijsverschillen van €15 to € 50. De dure accu's zijn de orginele de goedkopere zijn onbekende werken.En bij de onbekende merken is de sterkte soms 1000 mAh Mijn vraag is, is het raadzaam on de goedkopere aan te schaffen of de orginele. Aangezien het verschil groot is sta ik in dubio wat ik zal doen. Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met een en ander.
m.vr.gr ton magielse.

Heb geen specifieke ervaring met de accu die jij bedoelt maar wel met de Nintendo DS accu's. De (meestal) uit china afkomstige accu's halen nooit de aangegeven waarde van xxxx mah. Als je uitgaat van de helft van de aangegeven capaciteit zit je meestal wel goed.
VB:
DS standaard accu 1000mah
chinees geval 1200mah
chinees 2 2000mah

Mijn ervaring is dat de 1200mah korter meegaat dan de originele DS accu en de 2000mah gaat ongeveer even lang mee.

Maar als er geen ervaringen over de goedkope accu bekend zijn zou ik toch voor de duurdere originele accu gaan, alleen al om problemen of een teleurstelling te voorkomen.

welke accu

Hoi maniac 2003.
Dank voor je snelle reactie. Eigenlijk kan je het nagaan dat goedkoop duurkoop is. Dus ik zal de orginele accu gaan kopen.
m.vr.gr.
Ton Magielse.

Niet altijd maar vaak wel.
Zoals ik zei die 2e chinese accu die ik kocht gaat wel net zo lang mee als de originele maar kost wel minder. Maar om zeker te zijn is een originele uiteraard beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan