Welke adressen gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lorenzo10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2012
Beste,

Ik heb thuis via VMware windows Server 2008 geïnstalleerd. Dit heb ik in eerste instantie gedaan om te kijken hoe de installatie van DC en AD gaat op dit besturingssysteem.

Nu wil ik de netwerkkaart van mijn server gaan verbinden met mijn router thuis. Echter weet ik niet welke adressen ik hiervoor kan gebruiken en hoe ik deze adressen kan vinden.

Ik weet dat ik op mijn eigen pc onder cmd -> ipconfig /all het één en ander kan vinden.

Ik moet op mijn server het IPv4 adres invoeren de subnetmask, default gateway en het DNS adres.

Misschien kunnen jullie me helpen. (zie screen)

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    12,3 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
Beste,

Het mooiste en makkelijkste is gewoon om twee netwerkkaarten te maken in je windows omgeving. (Zo heb ik het op school ook geleerd).
Een daarvan draait je interne netwerk (in AD mode), en de ander staat in verbinding met het internet (jou thuis netwerk).

Doormiddel van de RAS role, kan je zorgen dat clients ook kunnen internetten via jou server. (dit is als je echt een groter netwerk gaat maken).
Je kan een netwerkkaart moeiteloos toevoegen in VMware.

Daarvoor kan je een netwerkkaart op diverse instellingen zetten. Je hebt bijv. VMnet (Virtueel netwerk), Bridge, en Host Only.

Wanneer je Bridge / Host only doet, maakt hij verbinding met jou netwerkkaart op de HOOFD computer waar uiteindelijk VMware op draait. (Zo staat het ook in grotere omgevingen).
Via deze netwerkkaart krijgt hij dus internet. Een ip adres word dan gegeven door jou laptop.

Zet je netwerkkaart (mijn tip) op Host only, wacht even, en geniet van je internet.

LET OP!!!!!!!
Wanneer je een DHCP op een netwerkkaart van je server hebt geinstalleerd, en die zet je Bridge / Host only, krijgt HEEL JE NETWERK een uitnodiging van domein Example.com.

Ik hoor wel of het gelukt is.

Groet,
l0ngest ever

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan