Welke ADSL aanbieder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Beste mensen,

Zelf ben ik teverden met mijn kabel aansluiting. Nu wil mijn buurvrouw eindelijk de overstap maken naar een ADSL verbinding i.p.v. haar trage en dure telefoonlijntje.
Probleem is dat wij door de bomen het bos niet meer kunnen zien wat betreft de aanbieders.
Wie weet welke het goedkoopst is op het moment. Dit betreft niet alleen de maandelijkse kosten maar ook het startbedrag. (moden,aansluitkosten e.d. )
Graag advies.

Thanks.

NEEM GEEN TISCALI!! Ik lig al maanden in de clinch met die gasten over een verhuisprobleem. Service is enorm slecht, wachttijden van een half uur zijn normaal voor de servicelijn.

De goedkoopste is nu vlg mij zonnet (14,95 voor lite abonnementje), is ook zonder aansluit en modem kosten vlg mij. Maar, let op de reclame (op radio en tv)

Tiscali op zich is een prima verbinding, maar idd de service laat te wensen over. Heb al verschillende mails gestuurd n.a.v. een adminstratief probleem mbt de afschrijving van de maandelijkse kosten en dat wil maar niet lukken.

Geplaatst door Raymond Bos
Beste mensen,

Zelf ben ik teverden met mijn kabel aansluiting. Nu wil mijn buurvrouw eindelijk de overstap maken naar een ADSL verbinding i.p.v. haar trage en dure telefoonlijntje.
Probleem is dat wij door de bomen het bos niet meer kunnen zien wat betreft de aanbieders.
Wie weet welke het goedkoopst is op het moment. Dit betreft niet alleen de maandelijkse kosten maar ook het startbedrag. (moden,aansluitkosten e.d. )
Graag advies.

Thanks.

Hoi,

Kijk ook even op speedtest, niet alleen voor de div. snelheden en prijzen maar ook heel veel andere nuttige informatie.

Grtzzz.

Geplaatst door verhoog
NEEM GEEN TISCALI!! Ik lig al maanden in de clinch met die gasten over een verhuisprobleem. Service is enorm slecht, wachttijden van een half uur zijn normaal voor de servicelijn.

De goedkoopste is nu vlg mij zonnet (14,95 voor lite abonnementje), is ook zonder aansluit en modem kosten vlg mij. Maar, let op de reclame (op radio en tv)

Geloof ook dat Zonnet mischien wel het goedkoopst is maar een datalimiet van 250MB....da's wel heel erg weinig hè?

Als je buurvrouw alleen wil surfen en mail versturen moet dat Lite abonnement genoeg zijn. Maar als ze fanatiek wil downloaden moet je uiteraard een groter datalimiet hebben. Hangt er helemaal vanaf wat ze ermee wil.

In Alphen kun je ook Wanadoo Cable nemen, maar ik ben daar zelf (uit de verhalen) niet zo enthousiast over.

Ik heb Wanadoo Cable en ben er zeer over te spreken. Het is alleen niet zo goedkoop, that's all.
Ze gaan nu ook naar 512/128. Voor hetzelfde bedrag.

De ervaring met wanadoo is gelukkig per persoon verschillend. Ik ken iemand die liever weer ISDN heeft qua snelheid. Dus dat klinkt niet erg positief.

Ik vind de meeste abonnementen erg duur in verhouding tot de snelheid. Zelf heb ik cistron MAXX bbned omdat wij hier fanatiek op het net zitten. De prijs met 1 snelheid lager is 20 euro meer, maar wel gelijk (in verhouding) veeeel sneller.

Persoonlijk vind ik alle abonnementen van rond de 30 euro erg lage snelheden hebben (in verhouding dan he)

Zon voor 14,95 lijkt me een heel schappelijk bedrag voor iemand die alleen lekker wil surfen en mail kijken. Ik ben zeer tevreden over Zon. Zelfs voor de gewone modemgebruikers bieden ze nog steeds een gratis emailadres aan. Dit vind ik zeer netjes van ze (en zelden spam)

Succes met het maken van je keuze

De light versie van HET NET en Wanadoo is wel ok

Maar als je een basic neemt zal ik gaan voor XS4all
(nu met gratis ethernet modem)
XS4all heeft een goede helpdesk en is overzichtelijk
en goedkoper dan planet

Hoi...ik moet toch even in de bres springen voor Tiscali: vrijwel nooit probs met de verbinding en een gemiddelde wachttijd van 10 minuten voor de helpdesk. Bovendien word ik letterlijk altijd correct geholpen. Nadeel: volgens mij zijn ze niet echt goedkoop...
Grtz
Joep

Ok, de verbinding van Tiscali is wel altijd goed. Maar die service.... Je hebt waarschijnlijk mazzel met de personen die je aan de lijn hebt gehad, maar ik word regelmatig gewoon onbeschoft behandeld.

Sorry, misschien beetje afreageren, maar ik heb het echt gehad met die gasten. Sta ook op het punt om mijn machtiging in te trekken...

Op www.adslmetacrawler.nl kun je zoeken op postcode, de gevonden resultaten kun je dan laten weergeven op prijs; snelheid; provider; aanbieding. Volgensmij is deze site wel goed up to date.

Luitjes bedankt,

Ik denk dat voor mijn buurvrouwtje Zonnet wel het beste is nu. Goedkoop maar wel een data limiet. Ze download toch haast niks. Gaat meer om het surfen.

Thanks.

Ik kan ook niet echt het bos meer zien.

Ik ben een studen en moet voor een studenten huis waar 12/13 mensen wonen, een internet verbinding gaan regelen. Belangrijk is dat we geen datalimiet hebben, en we de verbinding waarschijnlijk draadloos willen verspreiden door het huis heen. En goedkoop mogelijk natuurlijk.

Wat denken jullie dat slim is? En, kunnen we met een datalimit internetten (bv 1 gb, is dat veel of weinig voor 12 man)

Corneli

Geplaatst door radioINMYhead
Ik kan ook niet echt het bos meer zien.

Ik ben een studen en moet voor een studenten huis waar 12/13 mensen wonen, een internet verbinding gaan regelen. Belangrijk is dat we geen datalimiet hebben, en we de verbinding waarschijnlijk draadloos willen verspreiden door het huis heen. En goedkoop mogelijk natuurlijk.

Wat denken jullie dat slim is? En, kunnen we met een datalimit internetten (bv 1 gb, is dat veel of weinig voor 12 man)

Corneli

1 GB voor 12 man is heel erg weinig natuurlijk--> als 1 man elke dag een half uurtje surft en enkele mp3tjes download zit je hieral aan.(als je het eral mee red) Dus laat staan als je nog wat andere dingetjes doet...

Ik zou even kijken naar het aanbod van provider Demon, die hebben geen datalimiet en die is denk ik ook erg geschikt door zijn hogere uploads dan bij andere providers, ook is ie goedkoper dan vergelijkbare providers. Die hogere upload zul je namelijk wel nodig hebben als je met 12 man wilt kunnen internetten.

Ik heb geen idee hoe internet draadloos naar 12 computer te verbinden. Wellicht een erg dure wifirouter...

xs4all of Demon/ bbned of kpn

ik heb eens even deze thread gevolgd en zit nu nog te twijfelen tussen XS4all en demon.

Maar wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen deze beiden...
Service, technische mogelijkheden, mogelijkheid van montage, etc.

De voordelen van een USB modem op een Ethernetmodem en vise versa??

En wat zijn de plus of minpunten van "adsl van Kpn" of BBned?

Wie kan mij hier wat meer over vertellen?

Merci
Floris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan