Welke antennekabel/coax splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ximelez

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Ik heb nu 2 tv's. Maar er is aan mijn wandcontactdoos/box maar 1 antenne/coax uitgang. Dus ik heb een splitter nodig neem ik aan?
Mijn 1e vraag is, is er een verschil tussen de splitters qua hoeveel kwaliteit in de signaal het behoudt? Of kan ik gewoon de goedkoopste nemen?

En als er een verschil is, WELKE moet ik dan nemen? Verwijs me aub door naar websites of/en productnamen+prijzen.

Hallo,

om signaal verlies tegen te gaan moet je een Splitter versterker.
dit is eigenlijk een doos wat het signaal versterkt maar ook meteen 2 uitgangen heeft.
Hierdoor heb je geen signaal verlies!
Hier vindt je wat voorbeelden:
http://www.kabelsenmeer.nl/Productgroep/299/16/Antenne_splitterversterkers.html
Als je een gamma of andere bouwmarkt in de buurt hebt kun je er gewoon heengaan en daar een halen.
Gebruik er zelf een van de gamma in een tv netwerk van 5 Tv's en overal perfect beeld!
Dus zo'n goedkope van de gamma van max. 20 euro is net zo goed als die ze op internet aanbieden voor soms wel 100 euro

hoop dat ik hiermee je vraag heb kunnen beantwoorden:thumb:

Hallo,

om signaal verlies tegen te gaan moet je een Splitter versterker.
dit is eigenlijk een doos wat het signaal versterkt maar ook meteen 2 uitgangen heeft.
Hierdoor heb je geen signaal verlies!
Hier vindt je wat voorbeelden:
http://www.kabelsenmeer.nl/Productgroep/299/16/Antenne_splitterversterkers.html
Als je een gamma of andere bouwmarkt in de buurt hebt kun je er gewoon heengaan en daar een halen.
Gebruik er zelf een van de gamma in een tv netwerk van 5 Tv's en overal perfect beeld!
Dus zo'n goedkope van de gamma van max. 20 euro is net zo goed als die ze op internet aanbieden voor soms wel 100 euro

hoop dat ik hiermee je vraag heb kunnen beantwoorden:thumb:

Zeker. Kijk zo moeten we allemaal antwoorden, alle info die je nodig hebt :P. Bedankt.
(niet dat andere comments niet meer welkom zijn hoor :P)

en het zou helemaal makkelijk zijn als vragen soms wat duidelijker worden gestelt;)
deze was duidelijk en makkelijk af te handelen, sommige zijn vaag en moet je eerst om betere uitleg vragen.
Maarja mensen blijven mensen!

en het zou helemaal makkelijk zijn als vragen soms wat duidelijker worden gestelt;)
deze was duidelijk en makkelijk af te handelen, sommige zijn vaag en moet je eerst om betere uitleg vragen.
Maarja mensen blijven mensen!

Maar hoe moet je het met de antennedoos aan de muur verbinden? heb je daar weer een aparte kabel voor nodig? Het heeft 2 uitgangen voor die antennekabel en 1 die er anders uitziet toch? En als ik het in de winkel zie, wat moet op het doosje staan? Moet erop iets staan van signaal versterker/antenne versterker ofzo? Want ik moet wel herkennen natuurlijk. Op die afbeelding van die site zie ik de tekst op dat doosje ook niet.

PS: AHA! AMP moet erop staan of niet? Voor amplifier?? Dat zie ik wel op de afbeelding. Is dat et?

Want mijn pa heeft eentje meegebracht die in z'n schuur zat en vraagt nu of die goed is (denk 't niet maar vraag je toch). Het ziet er ongeveer zo uit:
AP00090.jpg
Dat is em NIET toch?

Laatst bewerkt:
Die splitter die je pa heeft meegebracht zorgt dat een 100% signaal in 2en wordt gesplits 50% dus nog maar!
Die kastjes zorgen dat in 100% signaal in 2en wordt gesplits maar wel met 99% signaal sterkte.
dus het is verstandiger een signaal versterker te halen!

als je naar een bouwmarkt gaat (gamma/praxis)
ga je naar kabel afdeling, daar koop je een doos die heeft signaal versterker/ antenne versterker.
Ik neem aan dat je coax ingangen herkent dus kun je het doogje makkelijker herkennen.
Als je er niet zeker van bent kun je het nog altijd aan een werknemer vragen. Die kunnen je hierbij ook helpen.
Zorg dan dat je vanaf het wandkastje waar signaal binnenkomt een KORTE! coax kabel naar het kastje hebt lopen.
Daarna kun je op de uitgangen 2 coax kabels naar de tv leggen.
Je kunt de sterkte van de versterker vaak regelen door een schroefje op draaidop op het apparaat.
Maar meestal staan ze standaard al goed

Hoop dat dit het duidelijk maakt!:thumb:

Die splitter die je pa heeft meegebracht zorgt dat een 100% signaal in 2en wordt gesplits 50% dus nog maar!
Die kastjes zorgen dat in 100% signaal in 2en wordt gesplits maar wel met 99% signaal sterkte.
dus het is verstandiger een signaal versterker te halen!

als je naar een bouwmarkt gaat (gamma/praxis)
ga je naar kabel afdeling, daar koop je een doos die heeft signaal versterker/ antenne versterker.
Ik neem aan dat je coax ingangen herkent dus kun je het doogje makkelijker herkennen.
Als je er niet zeker van bent kun je het nog altijd aan een werknemer vragen. Die kunnen je hierbij ook helpen.
Zorg dan dat je vanaf het wandkastje waar signaal binnenkomt een KORTE! coax kabel naar het kastje hebt lopen.
Daarna kun je op de uitgangen 2 coax kabels naar de tv leggen.
Je kunt de sterkte van de versterker vaak regelen door een schroefje op draaidop op het apparaat.
Maar meestal staan ze standaard al goed

Hoop dat dit het duidelijk maakt!:thumb:

En welke korte coaxkabel kan ik dan het beste kopen (kwalitatief hoogst)? 1 of meer merk/modellen die aanbevolen zijn?

Laatst bewerkt:
omdat kwalitiet gewoon niet afhankelijk is van merk.
denk maar aan een broek van g-star en een broek van h&m bv.
Allebei zullen ze even lang mee gaan en evensnel slijten.
snap je ?

omdat kwalitiet gewoon niet afhankelijk is van merk.
denk maar aan een broek van g-star en een broek van h&m bv.
Allebei zullen ze even lang mee gaan en evensnel slijten.
snap je ?

En of het dat witte afscherming erom heeft of niet, maakt ook niet uit?

(en welk deel ervan noemen ze de 'connector'?)

Laatst bewerkt:
Nouja het is wel handig dat er iets van plastic omheen zit haha!!
Ga ook gewoon naar de bouwmarkt waar je die versterker haalt liggen vaak ook goede kabels!

Nouja het is wel handig dat er iets van plastic omheen zit haha!!

Neeh sorry ik bedoel alleen bij dat uiteinde. Op het web zie ik bij veel antenenkabels geen afscherming aan het einde bij dat zilver uitsteek-tulpje :P. Maar bij die lange die ik in huis heb wel.

dat maakt eigenlijk ook neit heel veel uit!

Ik heb nu de antenne versterker van Gamma gehaald. Mannetje heeft me ook uitgelegd hoe het zit enz met prijs en kwaliteit. Naast deze was er ook maar 1 ander, dat was alles. Er zit wel een draaiknopje aan. Waarvoor is dat? Achterop staat 'met regelbaar uitgangssignaal voor optimale beeldkwaliteit'. Dus ik moet eraan draaien tot ik het beste kwaliteit heb toch? (net als een soort 'frequentie' als bij de radio?)

Goed die heb ik dus. Nu de kabel nog. Ze hadden A-kwaliteit kabels van minimaal 1,5m en een bakje met goedkopere. Maar ik had op het web 1tje gezien van 0,7m. Staat op de site 'Hirschmann professionele coax kabel'. 13 euries is die en heeft de kopere/metalen uiteinden. Die ziet er natuurlijk veel en veel beter uit. Maar ik wil jou even raadplegen of ik die wel kan bestellen? Ik bedoel, het is wel gewoon compatible toch? Er staan geen gekke specificaties bij ofzo of dingen waar ik op moet letten?

PS: 13 euro is ook veel duurder dan het normaal kost, maar dan heb je ook wat hé? :P

Nou als jij het er voor over hebt om 13 euro te betalen waarvan je misschien 1% profijt van hebt ten opzichte van een andere kabel moet je dat vooral doen!
en anders terug naar gamma gewoon die 1.5 m halen.
Verder is het ook zo dat inderdaad dat "schroefje" is om de kwaliteit te bepalen.
Dit is simpelweg gewoon tv aanhebben en een beetje draaien aan het schroefje om te kijken waar je de beste kwaliteit hebt.

Ik hoor vna je:thumb:

Nou als jij het er voor over hebt om 13 euro te betalen waarvan je misschien 1% profijt van hebt ten opzichte van een andere kabel moet je dat vooral doen!
en anders terug naar gamma gewoon die 1.5 m halen.
Verder is het ook zo dat inderdaad dat "schroefje" is om de kwaliteit te bepalen.
Dit is simpelweg gewoon tv aanhebben en een beetje draaien aan het schroefje om te kijken waar je de beste kwaliteit hebt.

Ik hoor vna je:thumb:

Ik heb dat goedkope A-kwaliteits kabeltje van gamma van 1.5m gehaald, en nu gezet met de splitter. Het beeld van m'n HD ontvanger is nog perfect! Dankje. Het lijkt 0,0% te verschillen met hoe ik het eerst had. Precies hetzelfde gebleven. Helemaal feilloos perfect en haarscherp. En als ik aan het knopje draai om het af te stellen dan is er ook geen verschil, dus ik laat het gewoon ergens op de helft ongeveer, maar maakt eigenlijk niet uit. Ik kan nu gewoon de antennekabel van de 2e tv aansluiten erop.

Nogmaals bedankt en tot onze volgende samenwerking.

Okej mooi om te horen dat het allemaal gelukt is!

Tot de volgende keer:thumb:

Ik heb in dit verband ook een vraag. Ik krijg binnenkort binnenkomend digitaal signaal van Ziggo. Kan die ook gesplitst worden met zo'n splitter of gaat dat alleen maar op met analoog signaal. Dank voor reaktie. Anton

Ik heb in dit verband ook een vraag. Ik krijg binnenkort binnenkomend digitaal signaal van Ziggo. Kan die ook gesplitst worden met zo'n splitter of gaat dat alleen maar op met analoog signaal. Dank voor reaktie. Anton

Voor het geval je het antwoord nog wil weten (ik ben nu pas weer op de site):
Het verschilt niet tussen digitaal/analoog of HD. Dat is wat anders. Je hebt (normaal gesproken) gewoon sowieso een coaxkabel (antennekabel) nodig van het muurkastje/doosje naar je ontvanger toe. Of dat nou een HD ontvanger is of een Digitale ontvanger.

Dus ''ja''. Je kan gewoon ook gebruik maken van die splitter/versterker. Net als hoe het bij mij is: Aan de Wandcontactdoos een zo kort mogelijk A-merk kabeltje naar de splitter/versterker en daarvanuit weer een a-merk coaxkabel naar de tv.

Nouja A-merk... in de Gamma waren er in ieder geval van die kabels waarop gewoon staat A-merk. Hoop dat ze er nu nog zijn. Hoeft verder geen hoogwaardige pure merkkabel van 50 euro ofzo te zijn. Dat wijst geen merkbaar verschil. Ik hoop je voldoende te hebben geinformeerd.

Het gaat om zo eentje:
http://www.antenneversterkers.nl/coax-splitter.php
Maar die ik had bij de Gamma was een netter mooi wit doosje. Je merkt het meteen wel dat die is wat je nodig hebt. Die had ook zo een draaiknop. Maar wat ik ook draai eraan, het geeft bij mij sowieso nu foutloos perfect HD beeld en ik geniet er elke dag van.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan