Welke antivirus is beter mcafee of norton?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvb

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Een goede morgen,

Ik heb een laptop HP pavilion met norton antivirus erop. Er is tegen mij gezegd dat een norton antvirus te zwaar zou zijn voor een HP laptop. Dus mijn vraag is welke nu beter zou zijn, de mcafee of norton antivirus? Ik hoor het graag.

Groet, Reindert de vos

Ik gebruik bij installatie van HP-laptops op me stage altijd MCafee.
Omdat het inderdaad lichter is maar of ik denk dat het even goed is als Norton.
Als je laptop niet traag is er door zie ik ook geen reden om over te stappen.

Mijn laptop is er niets trager door, door dit norton antivirus. Maar een ieder heeft zo zijn eigen smaak en ervaring met een antivirus. Ik denk dat ik maar gewoon bij deze norton blijf. Ik was alleen benieuwd of deze mcafee misschien beter zou zijn dan norton.

De beste antivirusscanner bestaat niet, ze lopen allemaal achter de feiten aan.
Als er op dit moment een nieuw virus is, kost het altijd wat tijd om hiervoor antwoord te maken.
Het scannen opzich doen ze allemaal wel goed. De ene wat sneller als de andere.
Een goed antivirusprogramma herken je aan de snelheid waarmee er een update komt en de eventuele extra's die er bij zitten.
Hier vallen de meeste gratis versies een beetje door de mand, omdat hier een update meestal wat langer duurt dan bij een betaalde versie.

Norton gebruik ik al jaren niet meer, omdat deze in het verleden mijn systemen behoorlijk vertraagde. Hoe dit met de nieuwere versies is kan ik je geen andwoord geven.

Mijn voorkeur gaat in de eerste plaats uit naar NOD32 en daarna Avast en AVG.
Ik gebruik deze alle drie op verschillende PC's naar volle tevredenheid. Ik moet er wel bij vermelden dat ik van Avast een gratis versie gebruik, maar ook deze doet z'n werk erg goed.

Microsoft Security Essentials is subliem in werking en hoeveel resources het in beslag neemt en ook nog eens gratis (en v2 die nu in beta is schijnt nog weer een stuk beter te zijn)

Laatst bewerkt:
Ik ben het eens met Mickeys Monkey.
Het gaat om de persoonlijke ervaring of je een virusscanner goed vind of niet.

De een vind Norton prima, ik persoonlijk echt niet.
Ik ben jarenlang McAfee fan geweest, totdat ik onlangs ruzie met ze heb gehad, zowel met de software als met de helpdesk.

Maar waarom wil je alleen keuze maken uit die 2?
Er zijn voldoende alternatieven (klik).

Laatst bewerkt:
geen van beide ( norton/Mcafee )

Norton Versloomd je pc enorm, en Mcafee is gewoon slecht.

Ik zou voor NOD32 kiezen.

GRTZ
Highroller

Norton Versloomd je pc enorm.

Misschien moet je je 286 nu eindelijk eens de deur uit doen en binnenstappen in de 21ste eeuw !. :p

Ik heb Norton draaien en merk er zo goed als niks van qua vertraging.
Hij ondervangt zelfs phishingsites en sites die kwaadaardige codes willen installeren op m'n pc.

Avast heeft bewezen niet 100% te zijn, vandaar mijn switch naar (uiteindelijk) Norton.

HAHA..

en tog is het zo.. norton Failed gewoonxD

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan