Welke Antivirus te kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hallo,

Ik doe nu enige tijd bij mij in de regio computer service voor mensen die problemen hebben met hun computer. Vaak worden deze problemen veroorzaakt door een virusscanner die over de datum is en daardoor geen virussen meer blokkeert.
Dan moet er dus een nieuwe antivirus geinstalleerd worden. Ik wil er nu een paar op voorraad nemen zodat mijn klanten niet iedere keer zelf ervoor naar de winkel hoeven gaan. Maar ik twijfel nog tussen drie pakketten:

- Norton Antivirus
Deze werkt bij mij, op een pentium 4 centrino laptop, erg goed, geen problemen mee. Echter hoor ik ook veel negatieve berichten over deze virusscanner en hij snoept lekker wat van mn intern geheugen.

- Norman Virus Control
Hier ben ik momenteel zeer over te spreken. Sinds ik deze op de pentium 3 machine heb gezet die beneden staat, draait die weer als een tierelier. Ook blokkeert hij direct virussen die sites proberen te laden en er wordt gezegd dat deze 'intelligent' is en zelfs vaak nieuwe virussen kan blokkeren die nog niet in zijn definities staan. Deze is momenteel voor mij de nummer een.

- McAffee Anti Virus.
McAffee heb ik niet zo veel ervaring mee, maar sinds een klant van mij pas een Dell computer heeft gekocht waar het standaard op geinstalleerd stond, heeft het mijn interesse gekregen.

Mijn vraag aan jullie is: Welke raden jullie mij aan en waarom?

Alvast bedankt,
Robin.

Hoi

Ik zelf heb norton antivirus en werkt zeer goed bij mij.
Iedereen heeft weleens problemen met dit en dat en dit bij elk virusprogramma.
Volgens mij moogt ge gerust dus norton antivirus kopen.

mvg

Ik zou voor Norman gaan.

Aangezien die ook aardig draaid op oude systemen en niet zo sloom is.
Bij Norton is alles zo traag ook als je pentium4 of amd. En aangezien het jou winkel is, moet je aan winst denken, ik denk zelf dat Norman ook goedkoper is met inkopen dan Norton. Als je Norton verwijderd is het wel erg irritant want hij laat veel documenten en dingen in je registery. En ook erg veel poorten blijven dicht.

Meer kan ik niet echt zeggen denk.:thumb:

KOPEN???????????????

Ik spreek alle talen, behalve BEtalen. AVG is het toverwoord!

Inderdaad, waarom kopen en ermee lopen zeulen terwijl je alles gratis kan krijgen en die totaal niet onderdoen voor de reguliere software. AVG is erg goed maar ook Avast is prima.
Leuk ook voor je klanten!

Avast is ook erg goed, update zichzelf en is gratis voor een jaar, daarna kan je het opnieuw installeren.

Ondanks dat AVG zeer goed werkt heb ik toch liever een betaalde AV.
Dit ook omdat ik het bij klanten installeer en als die ergens mee zitten, moet ik iemand hebben om bij te kunnen 'zeuren' dat het niet werkt.
Als ik een gratis antivirus ga gebruiken, zit hier ook een beperkte support bij. Natuurlijk kan ik voor de meeste zaken op Helpmij terecht maar toch ben ik dus wel bereid om te betalen voor een beetje service.

Ik lees ook nu weer dat Norman niet zo traag is als Norton. Maar hoe zit het dan met McAffee? Vertraagt die wel/niet? Wat is hier op/aan te merken?

Tot nu toe staat nogsteeds Norman op nummer een bij mij.

Tja, als je dan een betaalde wil zou ik voor NOD32 gaan.
De enige die 100% scoort uit recente tests. Vraagt weinig van je systeem,veel updates en kan zeer diep scannen. Stond laatst in de Computer Idee een artikeltje over. Waar een andere scanner niks vond trok NOD32 er nog ruim 40 infecties uit na een diepgaande scan. Ook op dit forum loopt een thread over NOD32.
Ik gebruik het sinds kort zelf ook.

Persoonlijk kan ik niet wennen aan de interface van NOD32, maar dat is dan weer niet het belangrijkste onderdeel van een virusscanner.

NOD32 is super! Je merkt niet eens dat er een AV actief is en hij werkt fantastisch, kosten: 26,40 per jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan