Welke bertandstype voor filmpjes??

Status
Niet open voor verdere reacties.

pocosylvia

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2009
Hoi,

Ik zit hier met een powerpoint presentatie waar behalve de dia's ook een 4 stuks korte filmfragmenten toegevoegd moeten worden.
Deze filmpjes zijn nu video ts bestanden. Mijn vraag is: naar wat kan ik ze het beste converteren om ze toe te voegen??

Alvast bedankt!

Sylvia

GIF zou het beste zijn maar dat ondersteund max. 256 kleuren.
Dus dat is een beetje afhankelijk van wat voor filmpje het is.

Anders denk ik MPG of WMV, het formaat wat je nu hebt is DVD formaat.
Ik las wel in de help van Powerpoint dat het filmpje wat je invoegd alleen een koppeling is naar het filmpje.
Wanneer je dus de powerpoint ergens mee naar toe neemt en je neemt het filmpje niet mee dan snap je wat er gebeurd.
Het filmpje zou ik dan ook in dezelfde map als de presentatie opslaan.
Bij een GIF heb je dat probleem niet.

Groeten Marcel

Hoi Marcel,

Bedankt voor je reactie.
Okay, ik snap m, de dvd moet dan mee in de laptop haha. Het is voor een school... maar goed, heb je ook een tip welk programma ik kan gebruiken om van dvd bestanden om te zetten naar GIF??

En moet ik dan een object invoegen of toch gewoon een filmpje kiezen binnen powerpoint??

GIF is eigenlijk een afbeeldingsformaat dus die moet je als afbeelding invoegen.
Voor de overige filmformaten moet je gewoon een film invoegen.

Misschien heb je HIER wat aan om het om te zetten naar WMV.
GIF is eigenlijk niet geschikt voor films maar meer voor bewegende animaties (zoals bijv. mijn avatar) omdat het maar 256 kleuren aan kan.

Groeten Marcel

Super! Ik ga er zo mee aan de slag, en zal je op de hoogte houden!

Greetz,
Sylvia

Okay, ik heb inmiddels AVS Video converter binnen. Maar wat ik nu niet begrijp: er zijn dus vier filmpjes gemaakt.
Wanneer ik alle bestanden selecteer, wordt het een zooitje. Het 1e filmpje is bijv. vts_01_7, maar wanneer ik dit converteer en afspeel dan zie ik alle filmpjes??

Dit zijn de bestanden:

VIDEO_TS (3x)
VTS_01_0 (2X)
VTS_01_1
VTS_01_2
VTS_01-3
VTS_01_4
VTS_01_5
VTS_01_6
VTS_01_7
VTS_01_8
VTS_01_9

Snap er geen bal meer van. De filmpjes moet dus apart van elkaar afgespeeld worden (wanneer er op geklikt wordt) ...aah wordt er gek van ;-)

Laatst bewerkt:
Bij een DVD is niet ieder bestandje een apart filmpje.
Meestal horen ze aan elkaar.
Andere bestandjes bevatten weer het menu of extra's.
Wanneer je in bijv. Windows Mediaplayer 1 zo'n bestand selecteerd zal die de gehele dvd af gaan spelen en niet dat ene stukje.

Ik denk dat je beter in het onderdeel Film-maken-editen verder kan gaan met je probleem omdat ik hier verder niet veel kaas van heb gegegeten.

groeten Marcel

Okidoki, ik ga hier weer mee aan de slag. Heb veel verstand van pc's maar ook ik heb hier weinig kaas van gegeten, hierna waarschijnlijk wel haha. Harstikke bedankt zo ver!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan