Welke besturingsysteem is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Narkama

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2013
Hallo iedereen ik heb een vraagje ik heb een Acer aspire 7520 zijn oude OS was win vista 32,
die heb ik lang geleden verwijderd en windows 7 32bits erop gezet nu wil ik de 64bits versie op doen omdat ik denk dat het de snelheid verbeterd :p
maar wil eerst wat meer info voor dat ik dit ga doen.

specs:
1,90 GHz AMD Athlon 64 X2-processor TL58
Window Vista Home Premium voor business & pleasure
Nvidia GeForce 8400G-graphics
Dolby Audio System voor haarzuiver geluid
250 GB hardeschijfruimte
4 GB DDR2-geheugen
17" WXGA-scherm (1440x900 pixels)
CrystalBrite voor kraakhelder beeld en levende kleuren
WLAN 802.11b/g

sneller zal de pc niet werken enkel zal je , je niet meer (zovaak) ergeren aan windows fouten

Oké, goed om te weten want mijn nvidia wilt niet hoger updaten dan 300 als hij hoger gaat en opnieuw opstart loopt de log in scherm vast en doet niets meer.
Denk je dat dat weg gaat als ik 64 installeer?

andre@home's advies steun ik voor de volle 100%: echte snelheidswinst komt door een SSD waar Windows op staat en de meest voorkomende toepassingen en games.

Dan over de verschillende versies van Windows:
-Vista was een "bedrijfsfoutje" van Microsoft. Dat geven ze nu ook zelf toe. Niet aan te bevelen dus.
- Windows 7 is het beste besturingssysteem dat MS tot nu toe gemaakt heeft. De meeste bugs zijn er uit en het voldoet perfect, beter dan XP.
- Windows 8 heeft dezelfde problemen als Vista: te snel op de markt gekwakt met veel nieuwe foefjes waar maar weinig mensen op zaten te wachten.

Dan 32bit versus 64 bit Win 7: hard onderbouwen kan ik het niet, maar na verschillende installaties (32 bit en 64 bit) op dezekfde computer blijf ik het onbehagelijke gevoel houden dat 32bit beter presteert dan 64bit, zeker als er 4gb geheugen of minder in zit. 64 bit windows gaat pas lekker lopen bij 6gb geheugen of meer en de voordelen worden alleen merkbaar als er ook 64bit applicaties op lopen (en dat zijn er nog niet zo veel).

Conclusie: op de computer die u nu heeft: een 120gb SSD erbij en Windows 7 32 daarop installeren.

Idd een ssd is het enige waarmee je op jouw systeem nog een beetje snelheidswinst kan behalen. Met recht een beetje want de volle snelheid die een ssd kan bieden haal je niet op jouw systeem.
Overweeg zelf maar eens de kosten cq de moeite t.o.v. van de baten.
Met een 64 bit en 4GB werkgeheugen heb je niks. Van die 4GB gaat al een deel verloren door je graka, waardoor je niet veel meer geheugen extra kan gebruiken als bij een 32 bit OS.
Zou als ik jou was alle moeite besparen en doorgaan met de win7 die je nu geinstalleerd hebt.

Oke, dan ga ik maar een nieuwe ssd schijf aanschaffen :p
Mijn volgende vraag is waarom loopt mijn log in scherm vast zodra deze update is voltooid met installeren en dat gebeurt ook als ik in dxdiag wil kijken... :/
Dan loopt gewoon alles vast en doet niets meer!
Knipsel.jpg

dat zou best eens weer iets typisch Vista's kunnen zijn.
Het zou me niets verbazen dat als windows 7 vanaf scratch (dus geen update vanuit Vista doen!) nieuw geinstalleerd is dat probleem zich niet meer voordoet.

Zal het zeker doen! Windows 7 is de snelste versie Windows 8 is een grote fout van Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan