Welke besturingsysteem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trojan Horse

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Hallo allemaal,

Ik heb interesse gekregen in een andere besturingssysteem dan Windows, voorbeeld Linux, FreeBSD en Solaris. Ik wil eentje die echt heel snel is, stabiel, gebruiksvriendelijk, mooi en genoeg software ervoor die ik nodig heb. Ik wil een mooie grafische interface, niet zo'n saaie. Ik zie dat ik de laatste tijd niet game. Welke zou het beste voor mij zijn? Hoe zit het met de hardware ondersteuning? Zal het echt beter dan Windows zijn? Ik heb nooit iets anders dan Windows gebruikt. Bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groeten,
Trojan Horse

Laatst bewerkt:
Het antwoord op jouw vraag zou ik zo niet kunnen geven. Ik vind persoonlijk dat je moet kijken wat je met een besturingsysteem wil of kan gaan doen. Als er geen reden is om Linux te installeren, dan niet doen.

Waarom kiezen mensen uit de muziekindustrie voor Mac? Omdat ze hun instrumenten hiermee simpeler aan kunnen sturen dan met windows.

Waarom kies ik hier in mijn netwerk voor een linux server? Omdat scripts daar stabieler op draaien dan onder windows, maar de werkstations en de fileserver draaien gewoon op windows.

Ik zelf ga altijd van dit standpunt uit.

Naar mijn idee is Ubuntu de meest gebruiksvriendelijke.
Lees hier e.e.a. en download een distributie.
Een image op cd branden, en opstarten hiermee.
Dan hoef je nog niets te installeren, maar krijg je wel een idee van de mogelijkheden en evt. installeren naast je windows. (dualboot)

http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu/desktop

Ik snap je wel. Ik zou willen afstappen van Windows, omdat er misschien betere besturingssystemen voor mij zijn. De reden is dan: snelheid, stabiliteit, veiligheid en gebruiksvriendelijkheid. Zover ik begrepen heb, kan je met Linux je eigen desktop maken. Dat lijkt me zeer interessant om iets heel moois te maken, wat voor jezelf gebruiksvriendelijk is. En als het echt heel snel is, geen vastloper, nooit langzamer worden. Ik vroeg me dan af welke het beste voor mij al zijn. Ik zie dat ik de laatste jaar niet heb gegamed. Doordat ik heb gezien hoe geweldig Android is op smarthphones, heb ik ineens heel erg interesse gekregen voor Linux op desktop. Android is namelijk ook op Linux gebaseerd, het wordt niet langzaam, heel snel en gebruiksvriendelijk. Vandaar heb ik ineens interesse gekregen in zoiets voor de desktop.

Laatst bewerkt:
Wat is er mis met Windows ? en welke versie windows gebruik je nu??

Ik gebruik Windows 7 Home Premium 64-bit. misschien is bijvoorbeeld Ubuntu veel beter?

Ik gebruik Windows 7 Home Premium 64-bit. misschien is bijvoorbeeld Ubuntu veel beter?

Waarom? je kunt ook vertellen waarom je windows 7 saai vindt?:confused:
Ik vanaf klein opgegroeid met windows en gebruik nog steeds windows.
Niet voor Microsoft maar omdat je eraan bent gewend en ik kan begrijpen waarom je naar een anders OS wilt?
Is het de snelheid? de veiligheid? de irritante popups?

Hou je de helpers wel op de hoogte van je vorderingen hier

tot zover ik begrijp, kan je de deksop in Linux zelf maken. dat lijkt me erg interessant. Het feit ook dat die waarschijnlijk sneller, stabieler is dan Windows. Ik vind Windows 7 wel saai ja. Sinds Windows 95, tot nu toe is het systeem beetje hetzelfde. Start, deze computer, etc. Vandaar.

De reden is dan: snelheid, stabiliteit, veiligheid en gebruiksvriendelijkheid. Zover ik begrepen heb, kan je met Linux je eigen desktop maken. Dat lijkt me zeer interessant om iets heel moois te maken, wat voor jezelf gebruiksvriendelijk is. En als het echt heel snel is, geen vastloper, nooit langzamer worden.

Als jij jouw linux bak vol met kaarten gaat proppen, vol met software gaat stouwen dan wordt hij net zo goed langzamer en onstabiel. Veiligheid: Nu nog wel ja, maar als linux net zo veel gebruikt zou worden als windows komen daar ook virussen voor.

Dit metaforisch nagepraat zie je bij apple en linux adepten altijd. Niet dat er iets mis is met linux of apple, alleen is elk platform voor andere doeleinden geschikt. Wedden dat de TS straks weer overstapt op windows?

Jij hebt het over android. Geweldig systeem voor handhelds, maar waar zou je anders in willen of kunnen zetten?

Laatst bewerkt:
Heb je de aanwijzigingen goed gelezen ?
Ik heb het zowel bij 7 als XP geïnstalleerd en geen enkel probleem.

je hebt heel veel ditro's. zo kan je ubuntu ombouwen naar mac os. (kwa uiterlijk)
Ook kan je andere distro's proberen zoals Fedora, mint, xubuntu, kubuntu, redhatt, enz.
Kijk eens op distrowatch.com daar staan heel veel distro's.
en uiterlijk kan je in windows ook aanpassen.
tis maar net wat je wil.
Waarvoor wil je het systeem gaan gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan