Welke betaalbare goede videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
ik heb 2 video-kaarten gezien, een van 256 mb, en een andere van 512, allebei van ati, met zelfde prijs, maar welke is nou beter?? want bij de 256 mb staat dat het een goeie gamekaart is, en bij de andere (die van 512mb) dat het een simpele game-kaart is.....
dus nu de vraag welke is nou beter (ik dacht zelf die van 512, omdat ie gewoon weg meer geheugen heeft)

Sapphire ATI X550, 256MB Hybrid
Sapphire Radeon X1300, 512MB Hybrid

(of is de 'ASUS EN7300GE/HTD/256M' nog beter???)

bedankt:thumb:

Alle genoemde kaarten zijn absoluut geen game kaarten. Tenminste geen kaarten waarmee je de laatste 3D games kan spelen.

De hoeveelheid geheugen zegt erg weinig over hoe snel een kaart is. Dit hangt van veel meer dingen af. De X550 is in ieder geval een oud type kaart. De X1300 is nieuwer en daarom ook sneller. Maar nog steeds is het een budget kaart. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit overzicht waarin de X600 en X1300 staan: http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=571&model2=562&chart=224

Een minimale kaart waarmee je redelijk kunt gamen, zou een X1300 Pro zijn.

maar k ben ook budget:p maar weet jij een goed (en goedkope:p ) gamekaart??

Even je titel van de vraag aangepast "welke" zegt niets over je vraag.

hey

Je moet in iedergeval niet die laaste halen geforce 7300 die heeft shared geheugen. Ik heb ook zon kaart en volgens mij is mijn Voodoo 3 met 12 mb nog sneller. Geen 1 spel doet het fatsoenlijk met die video kaart. Als ik jouw was zou ik geen kaart halen met Shared geheugen dat zijn ze geloof ik alle 3. Betaal iets meer maar dan heb je ook wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan