Welke bios update moet ik nemen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire Z5610 en ik wil een bios update doen omdat er wat problemen met het apparaat zijn.
Nu heb ik op de site van acer wel de pagina gevonden met Bios update`s maar daar staan er nogal wat!
Ik draai in ieder geval windows 7 64 bit als dat belangrijk mocht zijn?

Hieronder de link van de site waar de bios updates staan, wellicht kan iemand mij adviseren welke in moet kiezen.
http://support.acer.com/us/en/product/default.aspx?tab=2&modelId=1801

Bedankt alvast.

Thaks, hier ben ik weer goed mee geholpen.

Hoi,

Met BIOS versie P01.B2 die ik heb -en ik draai Windows 7 home premium (64 bit)- zijn er minstens 3 issues opgelost vergeleken met die eerste P01.A4 versie....

Groet,
Sebastocrator

Bij mij valt steeds de pc uit, zo ineens geen blue screen of zo, gewoon uit.

Bios update maar welke dan die

usb opstart maken

Uh... dat heb ik niet, ik start nog altijd gewoon op van de interne drive. Maar ik kan me herinneren dat je ook van externe hd kunt opstarten, dus een bootable usb moet ook kunnen.

Bij mij valt steeds de pc uit, zo ineens geen blue screen of zo, gewoon uit.

Bios update maar welke dan die

Dat klinkt meer als een oververhitte computer, die schakelt zichzelf dan ineens helemaal uit om schade te voorkomen. Misschien dat er teveel stof in zit, of dat de ventilator stuk is. Een bios update zal volgens mij iig niet veel uitmaken

alles schoon geblazen, ventilatoren doen het, koel pasta vernieuwd, en toch nog

RaRa hoe kan dit

alles schoon geblazen, ventilatoren doen het, koel pasta vernieuwd, en toch nog

RaRa hoe kan dit
Ik zou toch eerst even kijken naar de temperatuur (bijv. met speccy ofzo), ik zit meestal rond de 60 tot 75 graden bij 100% cpu load, bij 'normaal' gebruik is het beneden de 60. Misschien dat er toch niet helemaal goed contact wordt gemaakt en dat de warmte niet weg kan maar dat zie je dan wel aan de temperatuur.
Anders ook een keer een andere virusscanner proberen, of je OS (Windows 7?) opnieuw installeren?
Het zou ook nog kunnen dat het geheugen stuk is (is het pas vervangen??) of nog erger: dat je moederbord het begeven heeft. Het eerste is met een paar tientjes opgelost maar in het laatste geval vrees ik dat repareren duurder wordt dan een nieuwe computer aanschaffen......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan