Welke bios versie voor mijn acer z5610?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Hallo,

Ik heb een Acer z5610 all-in-one pc met een probleem dat er waarschijnlijk een bug in het bios zit.
Als de core cpu in de buurt van de 100 graden komt gaat eerst de fan uit om later de hele pc uit te schakelen.

Nu heb ik gelezen dat het misschien met een bios update te verhelpen is maar ik kom er niet uit welke bios update ik dan moet hebben.

Op de site staat er namelijk bij het bios tabje dat ze (de nieuwste) voor linux zijn. Die kan ik dus niet nemen omdat ik met windows 7 draai?
 
100 graden?? zou je dan eerst niet es je AIO uitelkaar gaan schroeven en stofvrij maken? voordat je met een bios update gaat werken?
 
Als jij me kan vertellen hoe ik dat ding kan open krijgen.
Nergens een how to te vinden om dat te doen en alles lijkt wel "geklikt" te zitten.
Ik wil de boel niet stuk maken.
 
Zo, stof verwijderd, viel mee zat niet veel in.
Nu moet ik nog weten welke bios versie ik erop kan zetten?
Kan ik gewoon de nieuwste pallen waar ook Linux bij staat of gaat dat niet werken op een windows machine?
 
Ik heb eigenlijk geen idee, ik zou het ook wel willen weten...
Zit er nog garantie op en heeft ACER een update beschikbaar?
Als er nog garantie opzit ermee teruggaan, laat hen zoiets oplossen, maak voor de zekerheid een kopie van je documenten voordat jij (of hen)met een BIOSupdate begint ..
 
Nee, zoals altijd is de garantie natuurlijk al verlopen. 2 1/2 jaar in bezit.:shocked:
 
(Beetje late reactie, maar: ) Mijn Z5610 heeft BIOS versie P01.B2 en draait op Windows 7 home premium (64 bit). Zo heb ik hem in juli 2010 uit de mediamarkt meegekregen. Alle versies van de BIOS ondersteunen trouwens Windows, voor andere besturingssystemen en/of om bepaalde problemen op te lossen zul je de updates moeten gebruiken.
 
Dan heb je em slechts anderhalf jaar in bezit ... Dan nog vind ook ik de temp te hoog, al es een andere fan geprobeerd of is dat geen optie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan