Welke Browser voor - bij Windows XP NA a.s. 8 april 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
De IE8 is NA 8 april ook niet meer betrouwbaar te gebruiken.
Welke alternatieve browser is dan een goede optie.

Eigenlijk elke browser die wel geupdate wordt. Dus denk aan Chrome, Firefox & Safari als de grote voorbeelden ;)

Tip: zorg er ook voor dat je virusscanner goed up-to-date en werkend is, dat is mogelijk nog belangrijker! Ook zou je prima eens een Linux distro kunnen overwegen als je niet al teveel waarde hecht aan Windows.

Oké. Bedankt voor de tip.
En - nieuwsgierigheid - Linux distro; Kan dit naast Windows Xp of moet XP
er dan helemaal af ? Wat betekent dit voor alle software die onder Xp werkt zoals Adobe, Iview etc.
En hoe verhoudt e.e.a. zich tot internet e.d.

Je kunt een zogenaamde dual-boot maken, waarbij je zowel Windows XP als Linux op de computer hebt staan. Je zal enkel dan wel opnieuw moeten opstarten wanneer je wil wisselen tussen de twee.

Voor veel software is er onder Linux een alternatief te vinden. Ook kan een groot deel van de Windows software onder Linux gedraaid worden m.b.v. Wine. Ik adviseer je om eens te kijken naar de nieuwsbrieven, de laatste maanden is er behoorlijk wat over geschreven. In de nieuwsbrief die vanavond verschijnt staat beschreven hoe je Wine kunt gebruiken.

Bedankt voor de informatie. Ik ga er eens in duiken.
Maar eerst Chrome maar eens installeren. Ik heb zonet de Avast Virusscanner op de XP-PC geïnstalleerd
(vanwege 8 april en Essentials niet meer up-to-date) en die werkt kennelijk graag samen met Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan