Welke CD voor reinstall Medion PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans.hofman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Berichten
420
Heb een probleem met een Medion PC Wil een reinstall doen naar de situatie zoals ie uit de winkel kwam.

Op pag 82 van het bijbehorende boekje staat :

Voer de Support-/Application-CD in en start de PC opnieuw.

Kies Boot from CD ROM enz enz.

Maar er zijn 2 bijbehorende CD ROM s t.w.

1. MEDION Product Recovery CD ROM
2. Application & Support CD geen Medion logo alleen onderin de keys van Pinnacle Instant Copy 8.

Welke nu te gebruiken ?

Alvast dank
Frans
 
Geplaatst door frans.hofman
Heb een probleem met een Medion PC Wil een reinstall doen naar de situatie zoals ie uit de winkel kwam.

Op pag 82 van het bijbehorende boekje staat :

Voer de Support-/Application-CD in en start de PC opnieuw.

Kies Boot from CD ROM enz enz.

Maar er zijn 2 bijbehorende CD ROM s t.w.

1. MEDION Product Recovery CD ROM
2. Application & Support CD geen Medion logo alleen onderin de keys van Pinnacle Instant Copy 8.

Welke nu te gebruiken ?

Alvast dank
Frans

Nr 1 lijkt mij de meest logisch keuze. Dat is immers de recovery cd. Nr 2 kun je daarna gebruiken om bepaalde applicaties die bij de pc waren meegeleverd opnieuw te installeren.
 
Hoe tegenstrijdig ook het moet de Tweede cd zijn, ook ik heb me hierover verbaasd, maar het is toch echt zo.


Je kan het ook nog vanaf de harddisk doen. Je hebt als het goed is een extra partitie met de bestanden 'retten.exe' (retten.xxx enz.) als je dei 'retten.exe' opstart wordt de pc ook weer naar fabriekstoestand gebracht.
 
Laatst bewerkt:
Het is toch de CD met Product recovery van Medion.
De andere staan alleen de drivers op.
Bedankt deze had ik nl ook gebruikt.

Overigens er staan op D en E idd backups van software en drivers maar niet het bestand " retten ".

Alleen bij recovery een 3 tal betsnad o.a. Facotry 002 en factory 003 maar dat zijn geen .exe bestanden o.i.d.

Vermoedeljk gaan ze uit van de CD Rom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan