Welke CMS gaan gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie94

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2011
Ik moet in een zeer korte tijd, een professionele ogende website maken voor school.
Echter heb ik nog nooit met een (gratis)CMS gewerkt, nu denk ik niet dat dit veel probelemen zal gaan opleveren.

Maar welke CMS raden jullie aan?
Ik moet een website maken waar je makkelijk bestanden vandaan kan downloaden(Word, PDF, Filmpjes)
En waar je Flash animatie kan toevoegen, geen flash menu maar meer een flash filmpje wat ik een keer gemaakt heb als opdracht op school.

Graag krijg ik van jullie een reactie welke CMS jullie aanraden en zeer makkelijk in gebruik.

Groetjes,
Mattie

Wordpress is een enorm simpele, maar meer gebruikt om het schrijven van artikelen etc.
Voor echt een uitgebreide kan je Joomla nemen, maar daar is wel kennis voor nodig.

Zelf vind ik Wordpress heel fijn werken.

Van wordpress heb ik gehoord dat je in elke template's een reageer menu heb.
dat wil ik niet hebben op mijn website.
dus misschien een goede overweging voor joomla

Weet iemand misschien of ergens een snel cursus op internet staat, een handleiding?

is dat in wordpress niet uit te zetten?
handleidingen genoeg. www.google.nl en typ joomla handleiding maar eens in.

tevens is DRUPAL ook een mooi en simpel cms.

Je kan dit zeer gemakkelijk uitschakelen in wordpress. Bij elke pagina/bericht kan dit uitschakelen. Daarnaast kan je het ook gewoon uit de code halen.

Verder heb je nog Joomla alleen is joomla wel iets moeilijker naar mij inzien.

Je hebt ook Modx en zeker Drupal is ook goed

hier heb je nog een website waarop je kunt kijken:
http://www.opensourcecms.com/scripts/show.php?catid=1&category=CMS%20/%20Portals

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan