Welke CMS kan ik gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RikBiesheuvel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2010
Hallo,

ik ben een student die bezig is met een project waarbij ik Joomla heb gebruikt tot nu toe.
Ik kan alleen niet verder omdat joomla niet genoeg kan.
Nu is mijn vraag of iemand een GRATIS CMS kent die de volgende functies kan uitvoeren:

- gebruikers moeten een profielpagina hebben, en die kunnen aanpassen.
- ik wil graag dat zij ook op hun profiel-pagina berichten over in dit geval hun stage kunnen plaatsen, waar andere studenten dan reacties op kunnen geven.
- er moet een lijst van alle gebruikers geproduceerd kunnen worden, zodat iedereen elkaar op kan zoeken. (dit is niet zo uitgebreid als bv. hyves. het gaat hier om een groep van 50 mensen waar ik die website voor maak.)

Al het bovenstaande was mogelijk met Joomla, behalve dat de gebruikers berichten op hun profiel konden plaatsen, en dat is een essentieel onderdeel van de website.

Weet iemand welke CMS ik daar het beste voor kan gebruiken? Of liever nog of iemand weet of wat ik wil WEL mogelijk is met Joomla? (ik heb het op joomla-forums gevraagd maar daar kreeg ik geen antwoord.)

Als laatste wil ik nog zeggen dat het natuurlijk een makkelijke CMS moet zijn, zoiets als Joomla waar alles al gemaakt is en je het alleen hoeft toe tevoegen. ik kan wel wat code maar niet genoeg om CMS te kunnen maken.

Alvast heel erg bedankt!!

Rik

Je zou er een eigen Joomla-plugin voor kunnen schrijven?

Ik weet niet hoe dat moet en volgens mijn leraar moet ik daar ook niet aan gaan beginnen. Dan moet ik me helemaal gaan verdiepen in hoe die code precies in elkaar zit en dat gaat met teveel tijd kosten.

Ik heb wel nog net gehoord dat XOOPS een aardige CMS is, iniedergeval beter dan Joomla zeiden ze. denkt iemand dat het hiermee kan?

Je kan het zo gek niet verzinnen, of iemand heeft er wel een joomla-extensie voor gemaakt. Hier staat vast wel iets bruikbaars tussen.

Drupal kun je standaard zo instellen dat leden* een blog kunnen maken. Met gebruik van verschillende modules kun je het lijkt me wel zo regelen dat dat netjes op de profielpagina terecht komt.

*je kunt verschillende categorieën leden aanmaken om te controle te houden over wie er wel een niet een blog mogen hebben. Je zou bijvoorbeeld een groep kunnen hebben met een blog en de normale leden alleen maar opmerkingen laten plaatsen bij die blogs.

ok, dankjewel!

Ik ga deze eens uitproberen.
Ik heb toevallig dit weekend nog van iemand anders gehoord dat drupal een beter programma is dan joomla. wel moeilijker maar dat moet dan maar.

Heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan