Hallo iedereen
Ik zit met de volgende situatie...
Ik en mijn broer hebben een computerwinkeltje. We hebben ook een herstel dienst.
Nu voor deze dienst zou ik iets willen ontwikkelen.
Als er een klant nu bij ons komt om zijn pc te herstellen, noteren we zijn naam, telnr en korte omschrijving van het probleem op een post it en dat plakken we op de pc.
Nu is ons doel, een systeem (cms?) op te stellen dat eigenlijk een soort van formulier is dat we invullen en afdrukken. Tegelijk ook opslaat op een database (acces? of andere?).
Nu we hebben volgende vereisten:
Het moet snel kunnen gebeuren, de klant wacht namelijk niet graag.
Het moet op een a5je afgedrukt kunnen worden(2x, 1 voor klant en 1 voor ons).
Er moet een automatisch id gegeven worden en dit moet ook worden weergegeven en afgedrukt.
mvg
Hopelijk weet iemand raad
FoBa
Ik zit met de volgende situatie...
Ik en mijn broer hebben een computerwinkeltje. We hebben ook een herstel dienst.
Nu voor deze dienst zou ik iets willen ontwikkelen.
Als er een klant nu bij ons komt om zijn pc te herstellen, noteren we zijn naam, telnr en korte omschrijving van het probleem op een post it en dat plakken we op de pc.
Nu is ons doel, een systeem (cms?) op te stellen dat eigenlijk een soort van formulier is dat we invullen en afdrukken. Tegelijk ook opslaat op een database (acces? of andere?).
Nu we hebben volgende vereisten:
Het moet snel kunnen gebeuren, de klant wacht namelijk niet graag.
Het moet op een a5je afgedrukt kunnen worden(2x, 1 voor klant en 1 voor ons).
Er moet een automatisch id gegeven worden en dit moet ook worden weergegeven en afgedrukt.
mvg
Hopelijk weet iemand raad
FoBa