welke configuratie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

OmeTjabbe

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2004
Hallo mensen!

ik heb een vraag:

ik wil graag mijn huidige pc upgraden.
Ik kan hierbij tot een bedrag van 500€ gaan en in principe kan ik kiezen tussen de volgende 2 configuraties:

Config 1

PIV 2.8 GHz FSB 800 1MB CACHE
512 MB (2x256MB) intern geheugen
Moederboard
HDD 120GB 7200RPM 8MB cache

Config 2

PIV 2.4GHz FSB 533 1MB CACHE
1024 MB (2x512MB) intern geheugen
Moederboard

Het MoBo blijft eigenlijk hoe dan ook degene die daar nu staat en over de videokaart maak ik me geen zorgen!

Voor welke configuratie zouden jullie kiezen als je vaak games speelt? en zouden jullie dat ook toe willen lichten?

Bij voorbaat dank!

Zijn allebei de opties 500,- of hou je nog iets over ?
Ik zou zelf voor degene gaan met de snelste processor. Met 512 MB is nog redelijk te spelen (afhankelijk van je videokaart natuurlijk) en geheugen is later altijd nog op te waarderen.

Ik heb een Nvidia 5200 128 mb. Niet echt fantastisch dus. Maar wel te doen...

Misschien is het handiger als je dan meer werkgeheugen neemt?

edit: Allebei de configuraties zijn inderdaad rond de 500,-
Ik heb dus niks extra's te besteden bij beide configs niet

Daar heb ik eigenlijk niet echt idee van. Ik wil gewoon in staat zijn om alle games die tegenwoordig uitkomen op een fatsoenlijke, en als het ff kan, een mooie manier te spelen!

Voor spellen van deze generatie zou ik toch voor de snellere processor gaan en eens flink gaan sparen voor een betere videokaart (!!) en eventueel meer geheugen. Wat voor systeem heb je nu ?

P3 833 mhz
384 mbram
128 mb videogeheugen
12 Gb harde schijf :thumb: (ja echt twaalf!)

Wat kan ik er nog meer over vertellen?

Die is inderdaad aan een upgrade toe, dan blijf ik bij mijn laatste aanbeveling maar wacht ook eens af wat een ander te melden heeft.

Klopt helemaal!

Ik zou natuurlijk ook echt wel een nieuwe videokaart willen, maar ik kan dus niet meer uitgeven dan die 500,- . Voorlopig kan die 128 mb er nog wel even mee door. Maar zoals je kan zien, de rest van mijn specs. niet!

In ieder geval bedankt voor je advies :thumb: .
Inderdaad nog even kijken wat anderen erover denken.

Uhmmm, een Geforce 5200 is dus niet echt om te gamen.

Als je nieuwe games goed wilt kunnen spelen (denk aan Half Life II) dan heb je toch echt wel een 9800 PRO nodig (Radeon)

Die kost op dit moment 220 euro (256 bit versie!!)

Ja ok, maar bedenk wel dat ik maar tot die 500,- kan en dat de andere hardware componenten HARDER aan vervanging toe zijn dan de videokaart.

Tja, dan zou ik voor deze gaan:

PIV 2.8 GHz FSB 800 1MB CACHE
512 MB (2x256MB) intern geheugen
Moederboard

En dan desnoods later nog 512 MB extra erin zetten en een lekkere videokaart.

Het beste blijft toch om alles tegelijk te vervangen. Anders blijf je aan de gang en dan heb je over een tijdje een super snelle videokaart en een langzame processor. Dat is ook niet echt de bedoeling, maar als je echt NU wil upgraden en je heb maar €500,- tot je beschikking, zou ik gaan voor de 2,8 GHZ processor.

-edit- Ik zou nog wel even kijken of het moederbord wel 3 Geheugen slots heeft -/edit-

Een P3 moederbord kan toch geen P4 aan?

Ik denk dus dat je ook een nieuw moederbord nodig hebt.
(je hebt goedkope hoor)

Voor de rest moet je even op internet een goedkoper adres zoeken, want je kan zeker 100 euro besparen voor wat jij wilt hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan